ביקור היסטורי: יו"ר הכנסת יוצא לביקור רשמי במוסקבה

    איתי גדסי 2 Comment on ביקור היסטורי: יו"ר הכנסת יוצא לביקור רשמי במוסקבה

    יו"ר הכנסת יצא מחר לביקור רשמי שבעבורו הוא היסטורי ומהווה סגירת מעגל מרגשת: "רק לפני כמה שנים זה יכול היה להיחשב כחזיון תעתועים – שמי שהיה 'אסיר ציון', יעמוד על בימת הפרלמנט במוסקבה וינאם בעברית כיושב ראש כנסת ישראל"

    יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין צילום: דוברות הכנסת
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יושב-ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין יצא מחר (שלישי) לביקור רשמי במוסקבה. זהו ביקור רשמי ראשון של יושב ראש הכנסת אדלשטיין במוסקבה והוא צפוי להתרחש, באופן סמלי, בדיוק 30 שנה לאחר שחרורו של "אסיר ציון" יולי אדלשטיין מהכלא הסובייטי.

    יו"ר הכנסת אדלשטיין יהיה אורחה של ולנטינה מטווינקו, יושבת-ראש מועצת הפדרציה של רוסיה (הבית העליון של הפרלמנט הרוסי). זהו ביקור גומלין לביקורה של מטווינקו בכנסת בשנה שעברה, אז גם נחתם הסכם לשיתוף פעולה בין הכנסת לבין הבית העליון של הפרלמנט ברוסיה.

    אדלשטיין גם יזכה ביום ד' לכבוד מיוחד ויוצא דופן, ראשון מסוגו ליושב ראש הכנסת ולמנהיג ישראלי, לנאום במליאת הפרלמנט. הזכות לנאום באולם מליאת הבית העליון הוא כבוד השמור בדרך כלל רק לראשי מדינות. יו"ר הכנסת אדלשטיין צפוי לפתוח את נאומו באולם המליאה בשפה העברית, לפני שיעבור לדבר בשפה הרוסית.

    הביקור יימשך שלושה ימים ובמהלכם צפוי אדלשטיין להיפגש עם המארחת מטווינקו ולאחר מכן, כאמור, ינאם אדלשטיין נאום מיוחד בפני חברי מליאת מועצת הפדרציה. בנוסף, צפוי יושב ראש הכנסת להיפגש עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, עם יושב-ראש הדומא ויאצ'סלב וולודין (הבית התחתון של הפרלמנט) ועם חברי הפרלמנט ברוסיה החברים באגודת הידידות עם הכנסת. צפויה גם פגישה עם ראשי הקהילה היהודית במוסקבה וביקור ב'מוזיאון היהדות והסובלנות' המנציח את ההיסטוריה של העם היהודי עד התפרקות ברה"מ.

    אלמנט חשוב בביקור יהיה סיור אישי, מיוחד במינו, שיערוך אדלשטיין בעיר מוסקבה בתחנות משמעותיות בסיפור חייו – בית הכנסת המרכזי בו היה אדלשטיין פעיל כ'סרובניק', הדירה בה ערכו שלטונות ברה"מ דאז חיפוש בעקבותיו נעצר, בבית המשפט בו נערך המשפט ובבית הכלא במוסקבה בו נכלא.

    ליושב ראש הכנסת תתלווה משלחת בה ייטלו חלק גם חברי הכנסת רוברט אילטוב ויואל רזבוזוב ומנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ.

    יו"ר הכנסת אדלשטיין אמר: "ברור שזה ביקור מיוחד והתרגשות עצומה בצדו. המטרה היא לפתח עוד את הקשרים המצוינים בין המדינות ובמיוחד הקשרים בין הכנסת לפרלמנט הרוסי שפיתחנו. הם טובים מאי פעם עם שיתוף פעולה מצוין בתחומים שונים וידידות עמוקה. אבל ברור שלא ניתן להתעלם מהסמליות, שיכולה הייתה להיחשב כחזיון תעתועים רק לפני כמה שנים, שמי שהיה אסיר בברה"מ יעמוד על בימת הפרלמנט במוסקבה וינאם בעברית כיושב ראש כנסת ישראל".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      הוא רוסי מלידה ודאי שהוא מבין רוסית