מרן הראשל"צ הגר"י יוסף: "לפעול להסדרת נושא הגיור על פי דין תורה בלבד"

    איתי גדסי 2 Comment on מרן הראשל"צ הגר"י יוסף: "לפעול להסדרת נושא הגיור על פי דין תורה בלבד"

    תגובות רבות במערכת הרבנית והפוליטית לקידום חוק הגיור ולביטול מתווה הכותל | מרן הראשל"צ הגר"י יוסף אמר על חוק הגיור: "לא יעלה על הדעת שיוכרו כאן בארץ, גיורים שאינם אורתודוכסים וגיורים פרטיים לא מפוקחים"

    מרן הראשל"צ הגר"י יוסף צילום: יעקב כהן
    15:05
    28.03.24
    אשת חיל No Comments on "הקב"ה בחר לניסיון הזה את האנשים הכי מיוחדים שלו"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מרן הראשון לציון, הרה"ר לישראל הגר"י יוסף הגיב לאישור הדיון על חוק הגיור ואמר: "יש לברך על החלטת הממשלה ביוזמת שר הפנים הרב אריה דרעי לפעול להסדרת נושא הגיור על פי דין תורה בלבד, לא יעלה על הדעת שיוכרו כאן בארץ, גיורים שאינם אורתודוכסים וגיורים פרטיים לא מפוקחים".

    רב הכותל המערבי, הרה"ג שמואל רבינוביץ אמר בתגובה לביטול מתווה הכותל: "הכותל המערבי מלכד ומאחד את עם ישראל בארץ ובתפוצות. אחדות זו מושגת בזכות האמונה המשותפת, ובזכות הכבוד ההדדי שרוחשים מיליוני מתפללי ומבקרי הכותל  – גברים ונשים, דתיים ושאינם דתיים, צעירים ומבוגרים – אלה לאלה תוך שמירת קדושתו".

    "מול אבני הכותל העתיקות אין זרמים, עדות ומחלוקות; אלא קהל גדול של יחידים העומדים בתפילה, בחיל וברעדה, במקום שממנו לא זזה שכינה מעולם איש איש ומה שבלבו. תוך על שמירה על מסורת ומורשת ישראל והנהוג בכותל מזה 50 שנה. הקרן למורשת הכותל תמשיך לפעול במסירות כדי לשרת את כל באי הכותל, ולשמור עליו כפי שהיה מאז ומעולם – לבו הפועם והמאחד של העם היהודי כולו".

    יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם: ‏"שמח על החלטת הממשלה בסוגיית מתווה הכותל. אחינו הרפורמים, זכויותיכם הם בדיוק כמו זכויותיי, גברים בעזרת גברים, נשים בעזרת נשים ותאמינו, יש לנו הרבה על מה להתפלל".

    השר לשרותי דת דוד אזולאי הגיב אף הוא על ביטול מתווה הכותל: "אני שמח על ההחלטה החשובה שהתקבלה היום, ומברך את השר דרעי על עמידתו האיתנה בסוגיה זו. הכותל המערבי, שריד בית המקדש, הינו המקום המקודש ביותר למיליוני יהודים ברחבי העולם. אנו נמשיך לשמור על עברו ועל עתידו".

    שר הביטחון אביגדור ליברמן התייחס אף הוא לחוק הגיור ולמתווה הכותל שעברו שינוי היום במעמדם לטובת הסיעות הדתיות והחרדיות.

    בהתייחסו למתווה הכותל, אמר ליברמן: "בינואר 2016 אושר מתווה התפילה בכותל, באופן שהובא על ידי מזכיר הממשלה דאז אביחי מנדלבליט, שלא חשוד כמי שמוביל אג'נדה אנטי דתית או כמי שמתנכל לחרדים. גם שרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואילת שקד, הצביעו אז בעד המתווה. ביטול ההחלטה היום מהווה פגיעה קשה באחדות העם היהודי, בקהילות יהודיות ובמרקם היחסים בין מדינת ישראל ליהודי התפוצות".

    באשר לחוק הגיור: "חוק הגיור במתכונתו הנוכחית מרחיק כל מי שמנסה ורוצה להתקרב ליהדות. החוק הזה פוגע במערך הגיור של רבני צהר, ופוגע בסיכוי של אזרחים רבים בישראל, שעלו לארץ מכוח חוק השבות, משרתים בצבא, עושים מילואים, עובדים ומשלמים מסים – להימנות על העם היהודי. בשנים האחרונות עשה מנהל הגיור הכול על מנת להקטין את מספר המתגיירים, באופן כזה שאפילו רות המואבייה לא הייתה מצליחה לעבור גיור בנוסח הנדרש ממתגיירים היום. השינוי היחידי שדרוש היום בנושא גיור הוא החזרת הסמכות לרבני הערים להקים בתי דין לגיור, ולגייר בכל עיר ועיר, כפי שהיה נהוג עד אמצע שנות התשעים"

    "אני קורא לחבריי במחנה הלאומי לחזור לשפיות, למנוע את הקרע בתוך העם היהודי, וללכת בדרכם של הרצל, ז'בוטינסקי ומקס נורדאו".



    2 תגובות

    מיין תגובות