בישיבת ממשלה הוחלט: מתווה הכותל הוקפא • "שמירת הסטטוס קוו"

    איתי גדסי No Comments on בישיבת ממשלה הוחלט: מתווה הכותל הוקפא • "שמירת הסטטוס קוו"

    ראש הממשלה קיבל את עמדת המפלגות החרדיות: 'מתווה הכותל' יבוטל בפועל | הרה"ר הגר"ד לאו מברך: "הכותל המערבי איננו עומד לחלוקה; עם ישראל לאורך כל השנים הגיע בהמוניו מכל רחבי העולם לכותל המערבי וימשיך כך כמנהג המקום לפי ההלכה והמסורת" | השר דרעי: "אין בו מקום לחוגים הרסניים שכל ייעודם הוא חילול המקום"

    הכותל המערבי
    20:51
    28.03.24
    פנחס בן זיו No Comments on המערכת הפוליטית כמרקחה: קריאות לפרישה מהממשלה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בישיבת הממשלה שנערכה היום הוחלט, כי 'מתווה הכותל' יוקפא ולא יקודם, וכל בקשה לחדשו תחייב החלטת ממשלה נוספת. המשמעות הברורה היא, ביטול דה-פקטו של מתווה הכותל והשארת המצב ברחבת הכותל כפי שהוא, ללא כל שינוי.

    יצוין, כי ראשי המפלגות החרדיות דרשו מתחילת הדרך את ביטול המתווה, והסכימו כעת להקפאתו כדי לא לאפשר מצב בו אין החלטת ממשלה בנושא, מה שייתן פתח לבג"צ להכריע בנושא באופן הנוגד לחלוטין את קדושת הכותל.

    כאמור, ראש הממשלה קיבל את עמדת ראשי המפלגות החרדיות על שמירת הסטטוס-קו ברחבת הכותל. הממשלה הצביעה היום על כך שמתווה הכותל לא יקודם, וכל שינוי במקום יחייב החלטת ממשלה חדשה. השרים שטייניץ וליברמן הצביעו נגד. לא היו נמנעים.

    ראשי המפלגות החרדיות ברכו על ההחלטה ואמרו כי היא משקפת את רצון רוב העם המעוניין לשמור על קדושת הכותל ומעמדו, כפי שהיה מימים ימימה.

    נשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב הראשי לישראל, הגאון הרב דוד לאו על ההחלטה להקפיא את מתווה הכותל: "החלטת הממשלה שחילקה את הכותל המערבי, שהוא ליבו של העם היהודי – הייתה שגויה מיסודה וטוב שהיא נעצרה. הכותל המערבי איננו עומד לחלוקה, עם ישראל לאורך כל השנים הגיע בהמוניו מכל רחבי העולם לכותל המערבי וימשיך כך כאיש אחד בלב אחר כמנהג המקום לפי ההלכה והמסורת". הרב הראשי שיבח את הנציגים שפעלו לעצירת המתווה והודה לממשלה על ההחלטה.

    יו"ר, ש"ס, השר אריה דרעי אמר בתגובה על ביטול מתווה הכותל: "אני שמח שהממשלה נעתרה לדרישתנו לבטל את המתווה שפוגע במעמדו הקדוש של הכותל המערבי. אין ספק כי שמירת הסטטוס קוו גם בנושא הכותל משקפת את רצון רוב העם, הרואה בכותל המערבי את המקום המקודש ביותר לעם היהודי, ואין בו מקום לחוגים הרסניים שכל ייעודם הוא חילול המקום".



    0 תגובות