הותר לפרסום: פעיל דעאש נעצר בישראל

    קובי פינקלר 3 Comment on הותר לפרסום: פעיל דעאש נעצר בישראל

    הותר לפרסום: פעיל דעאש, תושב הכפר מנדא, נעצר בישראל והוגש נגדו כתב אישום

    אילוסטרציה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הותר לפרסום כי בפעילות משותפת של שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל נעצר מחמד אחמד עזאם, יליד 93', אזרח ישראלי תושב כפר מנדא.

    עזאם נעצר בעקבות מידע לפיו תומך ומזוהה עם ארגון המדינה האסלאמית, עומד בקשרים עם פעילי ותומכי הארגון, וביצע הכנות ליציאה לזירת לחימה במטרה להצטרף לארגון בזירות הלחימה. חקירת גורמי הביטחון העלתה כי עזאם תומך ברעיון המדינה האסלאמית, צרך חומרי תעמולה של הארגון ברשת, ובחודשים האחרונים אף ביצע הכנות ממשיות לקראת יציאה לזירות הלחימה במטרה להצטרף ללחימה בשורות הארגון.

    עוד העלתה החקירה כי עזאם עמד בקשר ברשת האינטרנט עם מספר לוחמי הארגון ובין היתר הסתייע בהם במסגרת הכנותיו ליציאה לזירת לחימה.

    היום הגישה פרקליטות מחוז חיפה בביהמ"ש המחוזי בחיפה כתב אישום חמור נגד עזאם.

    שירות הביטחון הכללי רואה בישראלים תומכי דאע"ש, המקיימים מגעים עם פעילי הארגון ויוצאים ללחימה בשורותיו, כאיום בטחוני חמור. לפיכך, שירות הביטחון הכללי ימשיך במעקב אחר החשודים, וינקוט באמצעי האכיפה הנדרשים במטרה למנוע את הפצת משנתו של דאע"ש בישראל, כמו גם את יציאתם של ישראלים ללחימה בשורות הארגון.

    בתקופה זו מצוי דאע"ש בנסיגה ואף במצוקה במרבית זירות הלחימה. המציאות בשטח עומדת בסתירה מוחלטת לתמונה החיובית כביכול שמנסה הארגון לשקף, בעיקר באמצעות הרשת, למועמדים פוטנציאלים להצטרפות לשורותיו. יצוין, כי פעילי הארגון השוהים בזירות לחימה חשופים לסכנת חיים מתמדת, תוך שהם מתמודדים עם תנאי מחייה קשים ביותר.



    3 תגובות

    מיין תגובות