- רדיו קול חי - -

מקלב בהצעת חוק: להגדיל את מספר חברי הכנסת ל-140

חבר הכנסת מדגל התורה אורי מקלב הגיש היום הצעת חוק הקובעת להגדיל את מספר חברי הכנסת העומד כיום על 120 חברים, למאה וארבעים חברי כנסת.

את הצעת החוק הגיש ח"כ מקלב עם חבריו לסיעת דגל התורה, ח"כ משה גפני וח"כ יעקב אשר.

בדברי ההסבר להצעת החוק מנמק ח"כ מקלב כי מספר חברי הכנסת- 120, נקבע לפני כשבעים שנה עם קום המדינה.

מאז, מתברר שעומס העבודה על חברי הכנסת הולך וגדל. הכנסת הקימה ועדות קבועות נוספות, וכן ומקימה ועדות זמניות רבות אחרות. חברי הכנסת חברים בועדות רבות ואינם מספיקים לבצע כהלכה את עבודתם הפרלמנטארית.

ח"כ מקלב מסביר כי בהשוואה לפרלמנטים במדינות אחרות בעולם, הפרלמנט שלנו קטן מרוב הפרלמנטים גם ביחס לגודל אוכלוסיית המדינה.

כך למשל באוסטריה אשר מספר תושביה עומד על 8.7 מיליון בני אדם, מספר חברי הפרלמנט עומד על 183. בלגיה עם 11.4מיליון איש, 150 חברי פרלמנט. ועוד שלל מדינות בגודלה של מדינת ישראל עם מספר חברי פרלמנט גבוה מאשר בישראל.

בנוסף, מציין מקלב כי ברוב המדינות הדמוקרטיות בעלות משטר פרלמנטארי, ובניגוד לישראל, מתקיימים שני בתים בפרלמנט אשר מחלקים ביניהם את נטל העבודה, המוטל בישראל על הכנסת לבדה.

מקלב מוסיף כי הגדלת מס' חברי הכנסת עדיף על הגדלת מספרם באמצעות מנגנון "החוק הנורבגי". על כן מוצע להגדיל את מספר חברי הכנסת למאה ארבעים חברים.

כזכור, ח"כ יעקב אשר מדגל התורה נכנס לכנסת במסגרת החוק הנורבגי. גם בש"ס ובישראל בתינו עשו בו שימוש והכניסו נציגים נוספים לכנסת.

242424 [1]