"חיזבאללה מפר את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם"

    קובי פינקלר 2 Comment on "חיזבאללה מפר את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם"

    ראש אמ"ן, האלוף הרצל (הרצי) הלוי, אומר היום: "איראן פועלת להקמת תעשיה צבאית על אדמת לבנון ותימן" • "דאע"ש מתכווץ בסוריה, המשטר מתייצב אך הסיפור רחוק מסיום, הסדרה תתאפשר בהסכמה מעצמתית בלבד"

    הרצי הלוי
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (חמישי), במסגרת כנס הרצליה במרכז הבינתחומי, התייחס ראש אמ"ן, האלוף הרצי הלוי לתמונת המצב במזרח התיכון: "הסכסוכים במזרח התיכון אינם במוקד תשומת הלב העולמית, אך הם מהווים כר לדיאלוג בין המעצמות, שיכול להקרין על יתר העולם. המזרח התיכון מוצף באמל"ח. איראן מציפה את האזור באמל"ח ובידע לייצורו, והיא המקור העיקר להימצאות נשק מתקדם בידי ארגונים ללא אחריותיות. רקטות "זלזאל 3" שהפיצה איראן לסוריה, לבנון ותימן, מאיימות כיום על 20 מדינות שונות. איראן משקיעה מאמץ ומשאבים במחקר עבור ארגוני הטרור ומפיצה ערכות "עשה זאת בעצמך". בשנה האחרונה, איראן פועלת להקמת תעשייה צבאית על אדמת לבנון ותימן, כולל יכולת ייצוק טק"ק מדויק. מבצעי השפעה ("פייק ניוז") מערערים את אמון הציבור במוסדות, בכלי התקשורת, בנורמות של מותר ואסור- ומהווים אתגר עצום לדמוקרטיות וליציבות המשטרית".

    על ישראל, אמר ראש אמ"ן: "עוצמה של ישראל מרתיעה את אויבינו בכל החזיתות. לכן הסבירות למלחמה יזומה נותרת נמוכה. עם זאת, אי-יציבות בסיסית, ריבוי שחקנים לא מדינתיים ותהליכי בנין-כוח מואצים, מגבירים את הסבירות לתרחישי הידרדרות, שאיש לא רוצה בה. תהליכי בנין-הכוח, בעיקר בעזה ולבנון, מעבירים עוצמה צבאית חסרת תקדים לידיים ללא אחריותיות. פרדוקסלית, אויבינו המבקשים להרתיע כך את ישראל ולהרחיק מלחמה, עלולים להביא על עצמם את ההסלמה הבאה".

    האלוף הרחיב על עוצמתה של ישראל אל מול אויביה: "בזכות הון אנושי משובח, עליונות טכנולוגית, מבצעית ומודיעינית וחוסן לאומי, ישראל חזקה בהרבה מכל אויביה. לישראל יש יכולת להסב לאויביה נזק עצום, אם תידרש לכך. אין מלחמות קלות – גם ישראל תיפגע, אבל בסופה יהיה ברור מי שילם את מחיר. בעידן מלחמות האש והלחימה בארגונים, הרבה תלוי בחוסנו של העורף. נוכח הידע שיש ברשותנו והיכולות המבצעיות שלנו, לא הייתי מציע לחמאס ולחיזבאללה למתוח את החבל".

    "הייתי מציע למי שגר סמוך לתשתיות מבצעיות של חיזבאללה או חמאס, להתרחק מביתו מיד עם תחילתו של עימות. אנחנו לא נוכל להמתין כשחיי אזרחי ישראל על הפרק. הטרור משתנה, אך לא ייעלם. מדינות העולם משכללות כלים ושיטות להתמודדות עם הטרור, אבל זהו קרב אינסופי וקו המגע מפעם לפעם ייפרץ. הטרור נועד לפגוע בהסכם בין המדינה לאזרח. הוא שואף לזרוע פחד, לשבש את השגרה ולעורר חוזר ביטחון, אסור לתת לו את אלה. לכן יש חשיבות רבה לרכיב החוסן הלאומי, איתנות העורף וכושר העמידה האזרחי".

    בנאומו הרחיב ראש אמ"ן לסוגיה האיראנית: "איראן לא נטשה את חזון הגרעין והיא המערערת מס' אחת על היציבות באזור. איראן שיגרה השבוע טילי קרקע-קרקע מדויקים לטווח בינוני לעבר מטרות דאעש בסוריה. דאעש ספג מכות כואבות מאלה. לבנון היא מדינה עם תנאים טובים לשגשוג שנלקחה בת ערובה על ידי איראן. העולם צריך לגרום ללבנון לבחור בצד הנכון".

    על חיזבאללה הוסיף: "חיזבאללה מפר ברגל גסה את החלטה 1701 של מועצת הביטחון של האו"ם. אנו קוראים ל-UNIFIL לממש את אחריותו – לא רק לשמור על השלום, אלא להרחיק את המלחמה". בהתייחס לסוריה אמר הלוי, "בסוריה דאע"ש מתכווץ, המשטר מתייצב, אך הסיפור רחוק מסיום. הסדרה תתאפשר בהסכמה מעצמתית בלבד. בכל מקרה סוריה תמשיך להיות כר פורה לאי יציבות, טרור ונחשלות לשנים, בעוד הציר השיעי מתבסס בה לשנים ובוזז את נכסיה".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      נו , … נו , … אז מה אתם עושים בנדון…

    2. 1

      חי חיז מיזב מיזבלה