אושר: תוקם ועדה פרלמנטרית לבחינת הקצאות אשראי

    איתי גדסי No Comments on אושר: תוקם ועדה פרלמנטרית לבחינת הקצאות אשראי

    מליאת הכנסת אישרה: תוקם ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת הקצאת האשראי במשק והסדרי חוב | ח"כ איתן כבל: "הכנסת תדע אם צריך להביא את מי שנדרש בצורה מכובדת. אם נדרש נעביר חקיקה לגבי זימון אנשים"

    כרטיסי אשראי • אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מליאת הכנסת אישרה לאחר דיון בהצעות הסדר של חברי הכנסת זהבה וגלאון ואיתן כבל את הצעה לסדר היום של ח"כ בנושא: "הצורך בהקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינת הקצאת האשראי במשק והסדרי חוב".

    ח"כ זהבה גלאון אמרה בדיון: "פישמן הוכרז היום כפושט רגל אבל הפרשה רחוקה מלהסתיים. אנחנו נאשר הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית אך גודל המחדל והיקף השחיתות מחייבים הקמת ועדת חקירה ממלכתית. רק ועדה בראשות שופט הייתה נדרשת מצדה של הממשלה. חשוב שהצדק לא רק יעשה אלא גם ייראה. פרשת פישמן חמורה ומחייבת בדיקה יסודית לא פחות מפרשיית מניות הבנקים שנחקרה באמצעות ועדת חקירה ממשלתית. עד היום; הבנקים, הרגולטורים, העיתונאים שעבדו בשירותו של פישמן – אף אחד מהם לא נתן את הדין".

    ח"כ גלאון סיכמה ואמרה ועדת החקירה הפרלמנטרית היא הזדמנות להבין כיצד מתנהלת מערכת הבנקאות בישראל, כיצד מתנהל הפיקוח על המערכת. האם אנחנו שבויים במועדון של חברים הפועלים במחשכים וללא שקיפות.

    יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, ביקש בתחילה להגיד תודה לח"כ איילת נחמיאס ורבין שיזמה את הקמת ועדת המשנה שהייתה קטליזטור לכל הדברים. עוד ביקש להודות ליו"ר הקואליציה דוד ביטן, ליו"ר הכנסת ולשר האוצר. "יש חשיבות לכך שכנסת שלמה מקיר לקיר מתכנסת סביב העניין החשוב הזה. אליעזר פישמן האיש עם הסנדלים, איננו העניין העיקרי כאן. אנחנו לא מעוניינים למנוע מטייקונים לעשות כאן עסקים"

    "אבל, לא ייתכן שהבנקים נותנים כסף לטייקונים בלי בטוחות וערבויות אישיות. לא ייתכן שכספי הפנסיה של הציבור מופקרים לטובת תספורות של הטייקונים . לא ייתכן שהפיקוח על הבנקים מאפשר להמשיך למצב התקיים לא עצר ולא עוצר. חובתנו לפעול כי חובתנו היא לציבור".

    "הציבור זועם כי הוא מרגיש שיש קבוצה קטנה של טייקונים העושה קומבינה עם אנשי בנקים ורגולטורים ומה שנמצא על השולחן – הוא הכסף שלנו, של כולנו.
    אני מזכיר לכם שבשנים האחרונות נמחקו כעשרים וחמישה מיליארד שקלים בתספורות. ובמקביל בשנים 2015 ו 2016 כמעט 6 משפחות פונו מידי יום מבתים בשל חוב משכנתא".

    "הכל בסוף מסודר בסבך של תשובות משפטיות אבל הם גרים בסביון כאילו כלום לא קורה, כאילו דבר לא קרה. זה פשוט בלתי מתקבל על הדעת. לא ניתן לזה להמשיך לקרות".

    "הגיע הזמן שראשי המערכת הפיננסית יגיעו לכאן לתת תשובות. הציבור דורש תשובות ואנחנו ניגבה זאת עבורו. המנכ"לים יידרשו להגיע לכאן ולהסביר למה קיבלו החלטות, למה נתנו פעם אחר פעם הלוואות ללא ביטחונות רציניים. יושבי ראש הבנקים יידרשו להסביר איך אפשרו מדיניות זו? האם ועדות הביקורת אפשרו זאת? המפקחים על הבנקים לדורותיהם יידרשו לענות, אם ידעו איך אפשרו, אם לא ידעו, איך לא ידעו?"

    "נחקור, נעשה את העבודה לאור היום ובצורה נגישה לכל הציבור. יש לנו הזדמנות גדולה, ציבורית לעשות פעולה שתרים את קרננו".

    "קראתי את חוות דעתו של היועמ"ש בעניין סמכויותינו, ואני רוצה להגיד שיש בינינו אנשים שיכולים להוביל את הדברים הצורה מקצועית, מימין ומשמאל, יש כאן אנשים שיודעים לעשות עבודה יותר טובה".

    "הכנסת תדע אם צריך להביא את מי שנדרש בצורה מכובדת. אם נדרש נעביר חקיקה לגבי זימון אנשים. שאף אחד לא יוכל לחשוב שהוא יושב בביתו ומזלזל בנו. אני רואה אותם רצים למנוע זאת מאתנו. איפה הם היו? ננהג באחריות ועצמה, לא נשפיל מבטנו מול הגופים החזקים. נבדוק מה קרה כדי לבלום את התופעה. יש לנו את הכלים. אם נמנע חזרה של התופעה בעשרים השנים הבאות. את שלנו, עשינו".



    0 תגובות