מקהלת "מלכות" ביקרה במוזיאון והפיקה קליפ מרהיב

    אשר גרייבר 3 Comment on מקהלת "מלכות" ביקרה במוזיאון והפיקה קליפ מרהיב

    מיוחד: מקהלת "מלכות" מבקרת במוזיאון המוזיקה העברית בירושלים ומבצעת את 'הללויה' • צפו:

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בלב שכונת נחלת שבעה הירושלמית שוכן לו מוזיאון המוזיקה העברית אשר נפתח לקהל הרחב אך לפני שנה. המוזיאון היחיד בסוגו, חושף צוהר לעולמם של כלי הנגינה השונים שליוו את זמרת העם לאורך השנים בארצות מגוריו, ממדינות אשכנז ומזרח אירופה, דרך מרכז אסיה, מדינות הבלקן, מרוקו ואנדלוסיה ועד תימן עיראק ומצרים.

    מאות רבות של כלי נגינה נדירים, עתיקים ומגוונים מוצגים בשבעת חדרי המוזיאון, המחולקים לפי הז'אנרים השונים של הנגינה היהודית לדורותיה. כאן, בין שבעת החדרים, בחרה מקהלת 'מלכות' בניצוחו של פנחס ביכלר להשמיע את המזמור 'הללויה' החותם את ספר התהילים המספר על כלי הנגינה המהללים לקב"ה – בתקע שופר, בנבל וכינור, בתוף ומחול, במינים ועוגב, בצלצלי שמע ובצלצלי תרועה.

    כלי הנגינה הופכים הפעם לשותפים מלאים בחוויית הצלילים המצולמת, כשכל אחד בתורו משמיע את הצליל המיוחד לו במזמור, בהפעלת צוות הנגנים הנרחב שקפץ גם הוא לביקור במוזיאון.

    המיזם, ההפקה ויצירת הקונספט המוזיקאלי והוויזואלי הם של המעבד ומנצח המקהלה פנחס ביכלר. מי שמשמש כסולן ביצירה הוא בעל המנגן אהרן ברייער שמבצע את יצירתו של אביו הרב יוסף צבי ברייער. על העיבוד המוזיקאלי והתזמור ארי פרקש. על החלק הדיגיטלי של ההפקה הופקד איש הדיגיטל פישל רוזנפלד. צילם וערך: יחיאל שדה.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מיחד ומצויין כל הכבוד לכם שחכתם אותה יפה מאוד