"לאזרח באום אל פאחם מפריע דברים אחרים מלאזרח ברעננה"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on "לאזרח באום אל פאחם מפריע דברים אחרים מלאזרח ברעננה"

    מפכ"ל משטרת ישראל, רב ניצב רוני אלשיך, בכנס הרצליה של המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי: "אם יש משהו שמסכן אותה זה הפגיעה בחוסן הפנימי; גם שוטר צריך שוטר" • עוד אמר המפכ"ל: "אם לא מכירים בשוני הזה אנו לא נותנים את השירות ללקוח"

    המפכ"ל רנ"צ רוני אלשיך צילום: כנס הרצליה
    16:38
    24.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on חי תחת זהות בדויה: בכיר איראני לשעבר ערק למערב

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היום (ד'), במסגרת כנס הרצליה במרכז הבינתחומי, מפכ"ל משטרת ישראל, רב ניצב רוני אלשיך, התייחס לנושאים הבוערים הקשורים בביטחון האזרח במדינת ישראל. בנאומו התייחס אלשיך לירידה בפשיעה ברחוב ומעברה לפשיעה ברשת: "הפשיעה נודדת מן הרחוב לתוך הרשת. אנחנו מזהים בסייבר הרבה מאוד פשיעה. פשיעה שמתבצעת ברחוב והראיות נמצאות בסייבר. ישנה גם פשיעה שמתבצעת בסייבר בסחיטה ובאיומים, לא צריך יותר ללכת לשדוד בנק ולהסתכן בלחטוף כדור".

    "הכיוונים המרכזיים בהם אנחנו פועלים הם: איסוף הרצף המודיעיני – תמונה אחת כוללת של כל מה שקורה במשטרה. גם פה יש מורכבויות משפטיות. הצלחנו להעביר חוק על חיסיון החומר המודיעיני שנאסף מהרשת. החוק אמור לשמור על החומר שלנו, שלא יהווה חלק מהחקירה, ועלול לבנות את התמונה עבור ולטובת העבריינים. זה מחייב אותנו להוריד את כל הטכנולוגיה אתה אנחנו פועלים עד למטה – עד לרמת התחנה. העצמה שלנו מתאפשרת בכך שיש לנו משטרה לאומית אחד".

    "הנושא השני הוא השיטור הקלאסי – האבחנה בין העבירות היא גם מקצועית וגם ערכית – אנחנו מבחינים בין שני סוגים של אוכלוסיות – עבריינים ואזרחים נורמטיביים, מי עושה איזה עבירה? זאת מאחר והגישה לפתרון הבעיה היא גישה שמחייבת לשאול את השאלה קודם. המשימה שלנו היא שינוי נורמת הציות לחוק- במקרו ובמיקרו – ההתנהגויות האנושיות. מעצם זה שיש לנו סמכויות אכיפה אנחנו יכולים לשנות התנהגות אנושית גם על ידי הרתעה. אזרח נורמטיבי לא רוצה להיתפס או להתבייש כמי שנתפס שעשה עבירה. אחרי המעשים נמשכים הלבבות. צריכים להבין את ההקשר האסטרטגי –  אם יש משהו שמסכן את מדינת ישראל זו הפגיעה בחוסן הפנימי".

    בנאומו, המפכ"ל חילק את הפעילות המשטרתית, לשיטור הקלאסי ושיטור גבוה ואמר: "אנחנו מבחינים בין שני סוגי שיטור – השיטור הקלאסי בו האזרח נחשף לעבירה ולא יודע מי גורם לה ומה מתרחש מאחורי הקלעים. יש גם שיטור גבוה ומוכוון מודיעין – מה שאנחנו יודעים שקורה מאחורי הקלעים. השיטור הגבוה הוא מוכוון מודיעין ללחימה בכנופיות, ולחימה בפשיעה המאורגנת. שיטור קלאסי ושיטור גבוה הן שתי פעילויות המשלימות אחת את השנייה".

    בהמשך המפכ"ל הסביר מדוע חשובה האבחנה הזו לפעילות המשטרתית, ולשירות הלקוח של המשטרה- האזרח: "אזרח ברעננה יחווה אחרת את הפשיעה מאזרח באום אל פאחם. אנחנו מקדשים את השונות, אנחנו שואלים את האזרחים באמצעות סקרים, שיח ומנהיגות מקומית מה מטריד אותם, וכך בונים את התכנית של השיטור הקלאסי מלמטה למעלה. באופן בלתי מפתיע אזרח מאום אל פאחם מפחד מהיריות בשכונה, הוא ממש לא מוטרד מרעש הקריוקי. אם לא מכירים בשוני הזה אנו לא נותנים את השירות ללקוח".

    כנס  הרצליה ה- 17, שנערך על ידי המכון למדיניות ואסטרטגיה במרכז הבינתחומי הרצליה, מתמקד השנה בבחינת מאזן ההזדמנויות, הסיכונים והאתגרים עימם מתמודדת ישראל, בפרוס שנת ה- 70 לעצמאותה. הכנס מפגיש אישים בכירים מהארץ ומעולם בתחומי הממשל, הביטחון, העסקים והאקדמיה.  במהלך הכנס יידונו בסוגיות הלאומיות, האזוריות והעולמיות המונחות על סדר היום.



    0 תגובות