איך לזהות נוער בסיכון? רבני הקהילות עברו הכשרה מקיפה

    קלמן טלר No Comments on איך לזהות נוער בסיכון? רבני הקהילות עברו הכשרה מקיפה

    לקראת הקיץ: רבני הקהילות במודיעין עברו השתלמות להתמודדות בנושא נוער בסיכון והתמודדויות בקהילה

    הרבנים בכנס
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביוזמת מרכז רבני ברקאי להכשרת רבנים ופיתוח קהילות ובשיתוף עיריית מודיעין – מכבים – רעות, נערך ביום שני כנס השתלמות לרבני הקהילות בעיר מודיעין. הכנס שעסק בנושא "התנהגויות סיכון לקראת הקיץ", הועבר על ידי המרצים ירון גלאור, אלעד חמיאל ואנשי מקצוע מתחום בריאות הנפש.

    ההרצאה "כל מי שיצא מהכלל לא ללמד על עצמו יצא אלא ללמד על הכלל", פתחה את הכנס והעלתה בפני רבני הקהילות את מניעי הבעיה המורכבת והכאובה של נוער בסיכון. כמו כן, רכשו רבני הקהילות ידע רב באופן הזיהוי והפעולה שהם נדרשים לנקוט כאשר קיים חשש למצוקה של אחד הנערים המשתייך לקהילתם. יש לציין כי נחיצות הטיפול בנושא זה ע"י רב הקהילה, עולה בעשרות מונים דווקא בתקופת חופשת הקיץ כאשר הנער נמצא מחוץ למסגרת הלימודים שבה הוא היה נתון לפיקוחו הצמוד של המורה המחנך.

    מירון גן אור מנהל "אתנחתא", הציג בפני המשתתפים את הדרך הנכונה להעלאת המוטיבציה של הנערים: "כשאתה שומע מקרה קשה על נער או נערה בסיכון תבדוק קודם עם עצמך מה קורה בזמן שאתה שומע את הקושי. צריך לבדוק את העמדה הפנימית שלך. מה שזה עושה לך זה עושה לצד השני. אם אתה מיואש מהם גם הם יהיו מיואשים מעצמם. אם אתה מאמין בהם גם הם יאמינו בעצמם".

    הרב דוד פיין, מייסד מרכז רבני ברקאי להכשרת רבנים ופיתוח קהילות אמר: "כתושב מודיעין התרגשתי לראות את רבני הקהילות הצעירים משקיעים מזמנם למען הקהילה שהם עומדים בראשה. חשוב להבין שרב קהילה הוא מעין מגדלור שרואה מלמעלה אל המרחקים מחד, ומאידך, מראה את הדרך למבקשים. מכך, אנו במרכז רבני ברקאי סוברים כי תפקיד רב הקהילה לא מסתכם בהעברת ידע תורני בלבד, אלא גם בהתוויית הדרך לפתרון יעיל ואפקטיבי בזמני משבר ומצוקה של מי מבני קהילתו. ככל שהרב יהיה מעורב בהווי הקהילה שבה הוא עומד בראשה ויהיו לו גם את הכלים הנכונים, כך יופחתו מקרים מצערים בתחומי הקהילה".



    0 תגובות