קפריסין חתמה עם ישראל על שת"פ בתחום השתלות הכליה

    דוד פיינגולד No Comments on קפריסין חתמה עם ישראל על שת"פ בתחום השתלות הכליה

    שר הבריאות יעקב ליצמן נפגש עם מקבילו בקפריסין ועם גורמי ממשל נוספים • השת"פ הראשון שיצא לדרך: השתלות הכליות

    ליצמן ומקבילו בקפריסין
    22:46
    23.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on איך נראה את ההצלחה בשגרת החיים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    שר הבריאות יעקב ליצמן חתם על הסכם לשיתוף פעולה הדדי בתרומת כליות מהחי עם קפריסין. שר הבריאות אמר: "זהו הסכם רפואי חשוב שיציל חיים ישראלים וחיים של בני האי השכן. אני רואה בזה משימה לאומית. ההסכם מחזק את הקשר עם השכנה הקרובה שלנו מעבר לים גם מבחינה דיפלומטית וגם מבחינה רפואית וזהו הישג למערכת הרפואה הישראלית. אני צופה בעתיד הסכמים נוספים שיחתמו עם מדינות נוספות".

    פרופ' איתמר גרוטו, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות שהצטרף לביקור מסר: "זהו הסכם חשוב מאוד וראשון מסוגו. ישנה חשיבות להסכמים כאלו גם בעבור האפשרות שנצליח להציל אדם אחד. ההסכם מדגים את שיתוף הפעולה המצוין שנוצר עם גורמי הבריאות בקפריסין בראשות שר הבריאות, ופותח פתח להסכמי שיתוף פעולה נוספים בתחומי קידום הבריאות, בטיחות מזון והיערכות לחירום".

    על פי ההסכם שנחתם זוהי תכנית חדשה למציאת התאמה בין תורמי כליה חיים לנתרמים לביצוע השתלות כליה תחתם על ידי שר הבריאות, ח"כ יעקב ליצמן ושר הבריאות הקפריסאי היום ד"ר ג'ורג' פמבורידיס התכנית לשיתוף פעולה עם קפריסין הוכנה על ידי מרכזי ההשתלות בשתי המדינות ישראל וקפריסין, והיא מיועדת למועמדים להשתלה אשר להם קרוב משפחה המוכן לתרום להם כליה.

    במסגרת התכנית ירוכזו נתוני רפואיים של הזוגות (מועמד ותורם קרוב משפחה), שלא ניתן לבצע תרומת כליה ביניהם, מישראל ומקפריסין. הנתונים יוקלדו לתוכנת מחשב מיוחדת, המבצעת הצלבות ומוצאת התאמות בין תורמים לבין מועמדים להשתלה מזוגות אחרים. כתוצאה מכך נוצרים צמדים חדשים – מועמד מזוג אחד ותורם מזוג אחר אשר ביניהם קיימת התאמה, וכך ניתן יהיה לבצע את ההשתלה.

    כל מועמד להשתלה שיש לו תורם קרוב משפחה רשאי להצטרף לתוכנית, כולל: מטופלי דיאליזה וחולים באי ספיקת כליות אשר עדיין לא החלו בטיפולי דיאליזה. תכנית הצלבות בין זוגות קיימת גם היום בישראל, התכנית על שם דני שמואלי ז"ל, ובזכותה זוכים להגיע להשתלה כ- 10 זוגות בשנה, שלא נמצאה בניהם התאמה.

    "הביקור היה חיובי מאוד" אמרו הנציגים הישראליים וסיפרו כי עתיד להתקיים גם מפגש משולש של שר הבריאות ליצמן עם שרי הבריאות של יוון וקפריסין כדי להצהיר על שיתופי פעולה מקצועיים.



    0 תגובות