המרגלים • ברמן מעיר לחיים את ההיסטוריה

    אריאל ברמן 2 Comment on המרגלים • ברמן מעיר לחיים את ההיסטוריה

    מרגלים אז והיום • אריאל ברמן סוקר בדרכו המיוחדת את המרגלים מימי התנ"ך ועד ימינו אנו • האזינו לקריינות המרתקת והצבעונית

    9:29
    19.03.24
    התעוררות No Comments on צחוק זה בריא; אבל יש גבולות | פינת אימא מאיר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "שלח-לך אנשים, ויתורו את-ארץ כנען, אשר-אני נותן, לבני ישראל". כך מצווה בורא עולם את משה רבינו, וכך עושה משה, הוא בוחר שנים עשר אנשים, אחד מכל שבט ובשנת 2443 לבריאת העולם, כשנה אחרי צאת בני ישראל ממצרים, המרגלים יוצאים לתור את הארץ, אחד מהם הוא הושע בין נון, ולפני שיוצא לשליחותו, קורא לו משה, ומוסיף לו לשם את האות י' מהשם של שרי שהפכה לשרה, ובכך הופך משה את שמו של הושע ליהושע.

    בפרשת שלח, זו הפעם השנייה בה מתייחסת התורה לענייני ריגול, הפעם הראשונה, הייתה אצל יוסף ואחיו. "וַיֹּ֥אמֶר אֲלֵהֶ֖ם יוֹסֵ֑ף ה֗וּא אֲשֶׁ֨ר דִּבַּ֧רְתִּי אֲלֵכֶ֛ם לֵאמֹ֖ר מְרַגְּלִ֥ים אַתֶּֽם"

    נחזור לשנים עשר המרגלים, שנכנסו אל הארץ, אחד עשר מרגלים הלכו למקום אחד, ומרגל אחד, כלב בן יפונה שהבין את גודל השליחות, הלך לחברון, להתפלל בקברי אבות שתצליח שליחותו, לכן גם קיבל בהמשך, את העיר חברון בנחלתו.

    בהוראת משה רבינו, הביאו המרגלים מארץ ישראל את פרותיה המשובחים, 8 מרגלים סחבו אשכול ענבים, מרגל אחד סחב תאנה, ועוד אחד רימון, 2 מרגלים כלב בן יפונה ויהושע בין נון, שהיו אמורים לקחת אתם האחד זית והשני תמר, נמנעו מלעשות זאת. הם הבינו שמטרת המרגלים האחרים היא להוציא באמצעות הפירות את דיבת הארץ, ולא רצו לקחת חלק בכך.

    כעבור 39 שנה מתרחת פרשיית הריגול השלישית. משה רבינו מעביר את מנהיגותו ליהושע בן נון, והוא לפני כיבוש הארץ שולח את כלב בן יפונה ופנחס בן אלעזר בן אהרן הכהן והם נכנסים אל הארץ ותרים אותה.

    נקפוץ לזמנינו:

    מרגלים קיימים, בין מדינות ובין עסקים, ריגול לצורך הצלת חיים הוא הכרחי, לצרכים אחרים הוא בעייתי, מרדכי וענונו מרגל האטום הוא דוגמה לריגול שלילי, אלי כהן הי"ד שהיה מרגל ישראלי בסוריה, והוצא להורג בשל כך, זכור כמובן לטוב על פעילותו החשובה למען עם ישראל, ויש גם את אנטולי, או בשמו היהודי נתן, שרנסקי, שהואשם ברוסיה בריגול לטובת ארצות הברית ובהאשמות שווא נוספות, והפך לאסיר ציון, בזמן שהותו בכלא, התייחס מרדכי בן דוד בשירו  LET MY PIPEL GO ,  גם למצבו של שרנסקי.

    אז מרגלים היו, ועדיין קיימים, ובתקווה שבעתיד האנושות לא תזדקק יותר למקצוע הזה

    האזינו לפרק המרתק שמקריין ברמן ביד אומן



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      אל מי אתם עובדים שאתם לא מעלים תגובות על דודי המלך

    2. 1

      למה זה?
      הסבררר בבקשה
      אייזה תוכנית?
      על מה ולמה