משרד החינוך יחזיר כספים בגין תשלומי הורים שלא כחוק

    איתי גדסי 3 Comment on משרד החינוך יחזיר כספים בגין תשלומי הורים שלא כחוק

    בעקבות הדיון בוועדת החינוך: הורים לתלמידים בישוב רבבה יקבלו החזר עבור תשלומי ההורים שניגבו מהם שלא על פי הנהלים • יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי אני קורא להורים להתלונן בפני ועדת החינוך ומשרד החינוך אם הם מרגישים שהגביה חורגת מהסכום המאושר או שאינה ממלאת את יעודה

    ח"כ יעקב מרגי צילום: יעקב כהן
    10:05
    18.04.24
    איתי גדסי ויענקלה פרידמן No Comments on להיכנס לרפיח עכשיו או להמתין: מסר מבלבל של השר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הסוף לגביית תשלומי הורים שלא כדין; בדיון שהתקיים הבוקר (ב) בוועדת החינוך בנושא גביית יתר של תשלומי ההורים בשני בתי הספר ביישוב רבבה , הודיע דודי כהן, מנהל אגף אכיפה במשרד החינוך, כי תלונות ההורים ביישוב בדבר גביה שאינה על פי חוזרי המנכ"ל נמצאו נכונות וכי על הבעלות (צביה) להשיב להורים את כסף שלא ניתנה תמורה עבורו. מדובר ברשת חינוך המשתייכת לציבור הדתי לאומי.

    יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי אמר כי ועדת החינוך רואה בחומרה את גרירת הרגליים של משרד החינוך והעיכוב בטיפול בתלונות ההורים שהובאו לידיעת המשרד כבר לפני כשנתיים. הוא קרא למשרד החינוך לבדוק את אופן גביית התשלומים ביישוב רבבה ולהגיש לוועדה את הממצאים בתוך 30 ימים. עוד קרא היו"ר ח"כ יעקב מרגי לבית הספר לפתוח חשבון בנק ייעודי עבור תשלומי ההורים שינוהל אך ורק למטרה זו. עוד דרש ממשרד החינוך לחדד את הנהלים בדבר גביית תשלומי הורים לקראת שנת הלימודים הבאה.

    הדיון בוועדה התקיים ביוזמת הורים מהיישוב שמחו על חוסר שקיפות בתשלומי ההורים בבתי הספר הממלכתיים ביישוב ועל כך שלטענתם הכספים שיועדו עבור תוכניות לימוד נוספות שימשו לתשלום עבור פעולות אחרות.

    שי פולטהיים, תושב רבבה ואב לשלושה ילדים: "פנינו בתלונות למשרד החינוך כבר בשנת 2015 לגבי חוסר המתאם בין השירות לבין הסכום שנגבה בפועל; שאלנו מי אמור לגבות את הכסף כי הגביה נעשתה על ידי הוועד המקומי או על ידי הבעלות- רשת צביה; וכן מה קורה עם הכספים שנגבו בכיתות הגבוהות ושלא אושרו בוועדת החריגים על ידי משרד החינוך".

    ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר בוועדה כי אין לגבות מההורים יותר מהמותר על פי החוק. יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי אמר כי ועדת החינוך לא תאפשר גביה שאינה חוקית וקרא להורים להתלונן בפני ועדת החינוך ומשרד החינוך אם הם מרגישים שהגביה חורגת מהסכום המאושר או שאינה ממלאת את יעודה. "הגביה ביישוב רבבה נעשתה שלא על פי הנהלים. מדובר בהורים במשפחות ברוכות ילדים שהמעמסה הכספית עליהם היתה בלתי נסבלת". יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי קרא למשרד החינוך לטפל גם בגביית היתר במוסדות החינוך החרדיים.



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      אין על ח"כ יעקב מרגי תותח אמיתי ויש לפרגן לו בגדול נותן את הלב והנשמה ונהנים מפרי עמלו…

    2. 2

      יש מידע שמרגי אולי לא יודע שפותר את התעלומה למה משרד החינוך גורר את הרגליים בנוגע לישוב רבבה:
      ראש אגף רישוי ואכיפה הוא חובש כיפה סרוגה והנו תושב הישוב רבבה ושמו גור רוזנבלט. וחבירו מהחשבות הוא גם חובש כיפה סרוגה ושמו חגי כ"ץ
      ושלא במקרה גם השר מעליהם הואר חובש כיפה סרוגה ואין צריך להציג את שמו לציבור
      אותו רוזנבלט שמבצע ביקורות נגד מוסדות חרדיים גרם למוטט מוסדות חרדיים רבים.
      אבל בנוגע לציבור שלו. אין וגם לא יהיה בקרה ולא אכיפה, כל עוד אנשים כמו רוזנבלט מאיישים את התפקידי שמנוצלים כאמור
      להרוס את החינוך החרדי ולשמור על השמנת – תקציבי העתק של מוסדות הממ"ד.
      עכשיו בואו נראה כיצד מרגי יתמודד מול גור רוזנבלט במגרש הביתי שלו (ובכלל במדינה של אבא שלו)

    3. 1

      ראש אגף רישוי בקרה ואכיפה גר ברבבה זה התשובה לכל השאלות