תשעה קבין של שינוי • ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות

    כל שינוי משמעותי סוגר פרק אחד ופותח פרק חדש. שינוי בעצם מאפשר לנו התחלות חדשות, התרגשות ועשייה.
    רבקי אוסטרובר No Comments on תשעה קבין של שינוי • ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות

    כמה צעדים את צריכה לעשות בשביל שינוי עצמי?ומה זה יחולל אצלך? רבקי אוסטרובר עם המדריך המקוצר והאפקטיבי לשינויים בחיים • אל תפספסו

    כל שינוי משמעותי סוגר פרק אחד ופותח פרק חדש. שינוי בעצם מאפשר לנו התחלות חדשות, התרגשות ועשייה.
    20:40
    23.04.24
    אתר קול חי No Comments on לוחם צה"ל נפל בצפון הרצועה; שיגורים לצפון ולדרום | חדשות החג

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כקאוצרית להתפתחות אישית בכל תחומי החיים, אימוני כושר והעלאת רמת האנרגטיות, ואימון לאכילה נבונה ובריאות, אני יודעת כי המשותף לשלושתם הוא יצירת שינוי.

    מי צריך שינוי? בשביל מה? ומה זה יאפשר? מישהו חכם אמר פעם: אם לא תעשה שינוי, שינוי יעשה אותך. מטבענו כבני אדם, אנחנו סולדים משינוי. קל ונוח להישאר באזור הנוחות שלנו ולא להיכנס אל הבלתי נודע שהשינוי יביא בעקבותיו – אנחנו מרגישים שאנחנו מאבדים יציבות ובטחון.

    אז למה בכל זאת שינוי הוא לא רק חשוב אלא חיוני? הנה כמה סיבות:

    1. אי אפשר להתקדם בחיים ללא שינוי. אם רק תישארי באותו מקום כל הזמן, לעולם לא תוכלי להגשים את הפוטנציאל שלך. מי יודע לאיזה הישגים את יכולה להגיע עם היית מעזה להשתנות? וגם כשהשינוי לא מביא אותך למקום בו רצית ותכננת להגיע – את מפיקה מכך לקחים חיוניים לחייך. שינוי מביא בעקבותיו התקדמות – אם לא נעשה שינוי, נשאר לנצח באותה משבצת.
    2. שינוי עוזר לך להיות אדם יותר גמיש – וגמישות זאת מידה מצוינת ושימושית מאוד בחיים! הרי לאף אחת מאתנו לא מובטח שום דבר – לבורא יש את תכניותיו הוא ואין לנו מושג מה יקרה בעוד רגע. כשאנחנו מורגלות בעשיית שינוי, אנחנו מלמדות את עצמנו אדפטציה והתאמה למצבים, אנשים ותרחישים חדשים, ולא נשברות או מאבדות את עצמנו בכל מאורע בלתי צפוי.
    3. תזכרו – הגענו לעולם הזה כדי להשתפר! ואי אפשר להשתפר ולהגיע לגרסה הכי טובה של עצמנו ללא יצירת שינוי. השינוי הוא תהליך תמידי – אם הצלחנו לעשות שינוי במשהו מסוים, אנחנו ממשיכות הלאה לשינוי הבא. וכך אנחנו הולכות ונבנות, הולכות ומשתפרות.
    4. ישנם ערכים בחיים שלנו שהם קבועים. אבל יש גם ערכים שאנחנו חייבים מדי פעם לערוך להם בחינה מחודשת ולבדוק אם הם עדיין מקדמים אותנו. לעתים, לא רק שלא מקדמים, אלא אפילו מעכבים! ולא ניתן לעשות סדר חדש והתאמה נבונה של ערכים ללא שינוי. לדוגמה, אם בשנים שהילדים היו קטנים ועבדתי בשתי משרות והייתה לי אפס עזרה, היה ערך השמירה על הניקיון בבית מאוד חשוב בעיניי (כי אם רק הייתי מרפה קצת כל הבית היה הפוך לחלוטין תוך ימים ספורים) – כיום, כשהילדים גדלו ואני עצמאית ונעזרת יותר באחרים – אני יכולה להוריד את הערך הזה למיקום נמוך יותר בסולם העדיפויות ולהסב את תשומת לבי על דברים אחרים, חשובים יותר.
    5. אנחנו הרבה פעמים פשוט מתייאשות מלהשיג משהו, כי המשימה נראית בלתי אפשרית ומפלצתית בממדיה. וכאן נכנסת החשיבות של שינויים קטנים. לשינויים קטנים – ואני מדברת על ממש ממש קטנים – יש כוח אדיר! זה נקרא אפקט כדור השלג. אתן הישראליות אולי לא מכירות מקרוב, אבל בשוודיה היינו יוצרות כדור שלג קטן, ומגלגלות אותו ממרומי ההר. ככל שהכדור התגלגל בשלג, הוא הדביק אליו עוד ועוד שלג, עד שבסוף ההר הכדור היה ממש ענק! ככה זה גם עם שינויים קטנים. יש נשים עם חלומות וחזון בסדר גודל עצום, שנוטות להתייאש כי הן לא מצליחות להשיג את המטרות הגדולות שלהם באופן מידי. להן, וגם לעצמי, אני אומרת להתמקד בשינוי קטן, ממש פצפון, ולראות איך זה תופס תאוצה, לאט אבל בטוח.
    6. יצירת שינוי נותן לנו כוח לעמוד בתלאות החיים. כמו שאמרנו, לא תמיד כל שינוי יביא את התוצאות הרצויות – אבל זה בדיוק חלק מחכמת החיים – לבנות את הכוח לעמוד בכישלונות.
    7. אין לנו שמץ של מושג מה שינוי יביא בעקבותיו – כל, אבל כל, האפשרויות פתוחות! יכול להיות שעם השינוי שאני מבצעת כרגע ייפתחו לי דלתות לרמות של אושר, סיפוק, העצמה וכוח שלא ידעתי שאפשר לחוות. האפשרויות הן באמת בלתי מוגבלות.
    8. כל שינוי משמעותי סוגר פרק אחד ופותח פרק חדש. שינוי בעצם מאפשר לנו התחלות חדשות, התרגשות ועשייה.
    9. חיים ללא שינוי הם חיים של רוטינה שלא מאפשרת צמיחה. כשאנחנו עושים את אותו הדבר, כל הזמן, לאט לאט היצירתיות שלנו הולכת ודועכת. אם לא נצית את הלהבה שבלב על ידי שינוי, האש ייכבה והתשוקה והלהט ייעלמו.

    אז רוצו לגלות את ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, כי היא נמצאת בהישג יד – ממש בתוכך. ואם תתחילי לעשות שינוי בחייך – אפילו שינוי קטן ביותר – הארץ הזו תיפתח בפנייך במלוא הדרה.

    דרך צלחה!



    0 תגובות