שומה עליך לבדוק • ולמה השמש לא כמו שהיא נראית

    אתי קצבורג No Comments on שומה עליך לבדוק • ולמה השמש לא כמו שהיא נראית

    שבוע מודעות לסרטן העור • כדאי ורצוי ללכת להבדק כי גילוי מוקדם מציל חיים פשוטו כמשמעו • ועוד 5 טיפים מצוינים להגנה מפני השמש התמימה • ומשמרתם מאד

    תמונת אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    17:47
    25.04.24
    פנחס בן זיו No Comments on ריקודי שמחה והודיה: בירושלים טרם עיכלו את גודל הנס

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השבוע האחרון היה שבוע המודעות לסרטן העור שיזמה האגודה למלחמה בסרטן, האגודה מציגה נתוני תחלואה גבוהים ומנגד אבחון מוקדם עשוי להפחית את הסיכון לחלות.

    סרטן העור או במונח הרפואי 'מלנומה' הינו גידול מהיר של תאי המלנוציטים בעור. גידול סרטני זה מתחיל בדרך כלל בעור או בשומה. לעתים נדירות, גידול סרטני זה עלול להופיע באיברים אחרים בגוף, כגון גלגל העין, רירית הפה, או מתחת לציפורניים.

    לעתים, גידול זה מתפשט לאיברים אחרים בגוף באמצעות צינורות הלימפה או זרם הדם. גידול סרטני מסוג מלנומה עלול להופיע בכל הגוף.

    ובמספרים:
    כ 1,580 ישראלים מאובחנים בשנה עם מלנומה ממאירה של העור. 196 מתים מהמחלה.

    בקרב נשים התחלואה במלנומה חודרנית במגמת ירידה. גברים מובילים בשיעור התחלואה ומאובחנים בגיל מבוגר יותר. (כשליש) מהמאובחנים מתגלים בשלב הממוקד – המוקדם מאד, המאפשר ריפוי של למעלה מ-90%. ילידי ישראל מובילים באבחנה בשלב מוקדם במיוחד זה.

    מ-1980 חלה במצטבר עליה של פי 20 בנשים ופי 14 בגברים, בשיעור המאובחנים בשלב הממוקד – בקרב גברים חלה יציבות בשנים האחרונות ובקרב נשים נמשכת מגמת עליה מתונה.
    והבשורה הטובה שיעורי הריפוי עלו ל-88% בגברים ו-91% בנשים.

    כך תגנו על עצמכם מנזקי השמש:

    1. שבו בצל: הימנעו מחשיפה ישירה לשמש ככל הניתן בין השעות 10:00 עד 17:00
    2. קרם הגנה: מרחו קרם הגנה איכותי עם מסנן קרינה גבוה בעל SPF 30 ומעלה לפני שאתם יוצאים מהבית , גם כשאתם במכונית או בעבודה.
    3. לבוש: בגדים ארוכים מגנים באופן יעיל יותר מקרם הגנה. (להיות צנועים זה בריא יותר)
    4. גילוי מוקדם: משפר משמעותית את אחוזי הריפוי של סרטן העור. לכן, היו קשובים למתרחש על גופכם והעיפו מבט מדי פעם על נקודות חן ותיקות וחדשות, כתמים ושומות. כל מה שעלול לעורר חשד, ראוי לבדיקה אצל רופא עור. חשוב להקפיד ללכת לרופא עור לאבחון פעם בשנה.
    5. חינוך: למדו את הילדים על חשיבות ההגנה על העור מהשמש, כ-80% מנזקי העור המצטברים נגרמים בגיל הילדות.



    0 תגובות