הרב נבנצאל: לאפשר ייצוג משפטי עצמאי בסוגיית הכותל הרפורמי

    איתי גדסי No Comments on הרב נבנצאל: לאפשר ייצוג משפטי עצמאי בסוגיית הכותל הרפורמי

    הרב אביגדור נבנצאל במכתב חריף ליועמ"ש לממשלה: "אבקש ממך לאפשר לרבנות הראשית ייצוג משפטי עצמאי" • מרכז ליב"ה: "המצב בו הרבנות הראשית צריכה להתחנן בפני היועמש כדי להביע את דעתה בצורה ראויה היא מקוממת והזויה"

    צילום: ויקיפדיה
    13:20
    22.04.24
    אתר קול חי No Comments on "כולנו מסובין": סדר פסח מוזיקלי עם מוישי רוט וחברים • צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת הדיון היום בוועדת החוקה לאפשר לרבנות הראשית ייעוץ משפטי חיצוני בסוגיית הכותל, הרב אביגדור נבנצאל שיגר היום מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בו כתב כי "לא יתכן שהמדינה לא תאפשר לרבנות להציג את דעתה באופן עצמאי לאור העובדה שהרבנות חולקת מכל וכל על עמדת הממשלה בעניין זה. לפיכך אבקש ממך לאפשר לרבנות הראשית ייצוג משפטי עצמאי".

    הרב נבנצאל אף דורש מהיועמ"ש לטעון כי לבית המשפט העליון אין סמכות לדון בפולחן במקומות הקדושים.

    לקראת הדיון בנושא מתווה הכותל שיתקיים היום בכנסת ומתן ייצוג עצמאי לרבנות ובעקבות חשיפת מכתב הרבנים הראשיים והתערבותו החריגה של הרב נבנצאל במכתב שלו ליועץ המשפטי לממשלה אומרים הבוקר במרכז ליב"ה:

    "המצב בו הרבנות הראשית צריכה להתחנן בפני היועמש כדי להביע את דעתה בצורה ראויה היא מקוממת והזויה.

    כמו שלא ייתכן לבצע שינויים בביטחון המדינה ללא תמיכת  הרמטכל, לא עושים רגולציה בבנקים ללא בנק ישראל כך לא ייתכן לבצע שינויים בקדשי ישראל  ללא מתן אפשרות לממונה על כך מטעם המדינה- הרבנים הראשיים- להביע את דעתם . במיוחד לאור הגמגום של החכים החרדים ותשובת המדינה.

    סירוב היועמ"ש שקידם את מתווה חלוקת הכותל להבעת עמדה זו מעוררת תמיהות גדולות"

    באשר לפנייתו של הרב נבנצאל מגיבים בליבה:" התערבותו של הרב נבנצאל מוכיחה עוד יותר את אוזלת היד של הפרקליטות אשר אינה הולכת לפי דעתם של הרבנים הראשיים שהם למעשה האוטוריטה ההלכתית לענייני הכותל. הגיע הזמן שיפנימו כי החלטת הרבנים הראשיים היא הקובעת בעניינים אלו"

    4d62f188-5ae7-4ccd-8c0c-7d4c95c05e6c



    0 תגובות