צדק חברתי ביבניאל: ההנחות בארנונה חזרו

    איתי גדסי 2 Comment on צדק חברתי ביבניאל: ההנחות בארנונה חזרו

    בפעילות נמרצת של המשנה לראש המועצה ביבניאל ההנחות בארנונה חזרו והצדק החברתי שב על כנו

    שר הפנים דרעי והמשנה לראש המועצה ביבניאל, בן חמו
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אבי בן חמו, המשנה לראש המועצה ויו"ר ש"ס המקומית עשה השבוע תיקון היסטורי לעוול שנעשה לשכבות המוחלשות ביבניאל.

    לאחר הבחירות האחרונות מיד עם הרכבת הקואליציה במועצת יבניאל, פעלו גורמים בעלי אינטרס מובהק להצר את צעדיה של הקהילה החרדית המתפתחת ביבנאל, זאת למרות שבפעילותם פגעו בכלל ציבור תושבי יבנאל וביניהם סטודנטים, חיילים משוחררים, חד הוריים, נכים, נפגעי פעולות איבה, עולים חדשים, אזרחים וותיקים ועוד.

    המועצה דאז העבירה תקנה המגבילה את גובה ההנחה בארנונה למקסימום 50٪ כאשר גם לזאת נוספו הגבלות שונות ומשונות כגון שההנחה ניתנת רק על 100 המטרים הראשונים בדירה וכן על מבקשי ההנחה נאסר להחזיק רכב ששוויו מעל 40 אלף ש"ח וכך הוכבד העול על משפחות ברוכות ילדים ותושבים מיעוטי יכולת.

    לפני כשנה וחצי נכנס לתפקידו אבי בן חמו שכיהן כיו"ר ש"ס ביבנאל ומונה ע"י שר הפנים לכהן כחבר מועצה מן המניין. בהמשך, לאור פעילותו הברוכה ושיתוף הפעולה שלו עם ראש המועצה, כמו גם ראייתו הרחבה את כלל צרכי התושבים מכל המגזרים, ראה לנכון ראש המועצה ביבנאל למנות את אבי למשנהו ולהאציל לו סמכויות רבות כדי שיוכל לפעול ביתר שאת למען תושבי יבנאל.

    אבי בן חמו ידוע ביבנאל כאיש עשייה הנמצא בשטח, שומע את הציבור ועומד מקרוב אחר בעיותיהם. הזעקה הראשונה שנשמעה בכל בית ביישוב הייתה בנושא עול הארנונה. סטודנטים ובעלי משפחות נאלצו לבחור בין לימודים לבין מגורים במושבה. חיילים משוחררים נאלצו לחלק את ביתם ולהשכיר חלקים ממנו בשל הנטל הרב של גובה הארנונה וההגבלות הקשות שהוטלו עליהם. אברכים בני תורה נאלצו להתדפק על דלתי נדיבים על מנת לקבל עזרה כספית למימון גזירת המיסים, ותעל שוועתם.

    בן חמו יצא למסע דילוגים מפרך בין חברי המועצה על מנת להשיג רוב לשינוי התקנה והחזרת המצב לקדמותו. יובהר לציבור כי טבלת ההנחות שקבע משרד הפנים מאפשרת לרשות המקומית לתת הנחה לזכאים עד לגובה של 90٪ ללא כל מגבלה על מבקשי ההנחה. "וכי יעלה בדעת אדם מן היישוב כי משפחה עם 10 נפשות תצטרך להתגורר בקובייה של 100 מטר ולנסוע באופניים כדי לקבל הנחה?" שאל.

    בישיבת מועצה שנערכה השבוע הושג סוף סוף הרוב המיוחל. בן חמו העלה את הצעתו בפני חברי המליאה ומיד החל דיון סוער סביב השולחן. לשאלת חברי המועצה מהיכן יושלם הגרעון שייווצר בהכנסות הארנונה. ענה בן חמו כי מאחר ויבנאל דורגה במדד סוציו אקונומי 3 נוספה לה השלמה במענק האיזון בסך של 1.000.000 ש"ח כשמטרת ההשלמה היא בדיוק לעזור למיעוטי היכולת במושבה.

    "זה סוג הדברים שניתן לומר עליהם צדק חברתי במלוא משמעות ההגדרה. איך ייתכן שמיעוטי יכולת שגם כך בקושי מצליחים לכלכל את ביתם ייאלצו לישא בעול כבד ובמגבלות לא הגיוניות כאלו? ש"ס היא תנועה חברתית וזה בדיוק מתחבר עם האג'נדה שלי. אני גדלתי בפריפריה ואני יודע טוב מאוד מה היא פריפריה אז עם כל הכבוד אותי לא ילמדו מה זה קושי של פרנסה בפריפריה, אני גדלתי שם. אני אמשיך לקדם כל נושא חברתי שייטיב עם האוכלוסייה המוחלשת ואסייע להם. כמובן עם כל האחריות הציבורית הנדרשת ובשיתוף פעולה מלא עם ראש המועצה" אמר בן חמו.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אחלה אבי שבעולם הוא יכול בקלות להיות ח"כ בש"ס או משהו כזה פרלמנטר יוצא דופן בנשמה