סערת קלקיליה • הערב: מחאה בכניסה לעיר בשל תכניות הרחבתה

    בנצי לייזרוביץ No Comments on סערת קלקיליה • הערב: מחאה בכניסה לעיר בשל תכניות הרחבתה

    סערת קלקיליה נמשכת: היום תתקיים מחאה בכניסה לקלקיליה נגד ההחלטה להרחיב את קלקיליה על חשבון שטחים בשליטה ישראלית מלאה

    קלקיליה צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת אישור הדירות בקלקיליה. היום צפויים להגיע תושבים לכניסה לקלקיליה למחאה כנגד החלטת הדרג המדיני להכפיל את קלקיליה על חשבון שטחים בשליטה ישראלית מלאה, ולקרב אותה לישוב צופים. הדירות שאושרו עתידות להגיע עד למרחק של 50 מטרים בלבד מגדר ההפרדה וזאת בניגוד למקובל באיזור על פי הנחיות הביטחון כי בניה הן ישראלית והן פלסטינית תעשה 200 מטר לפחות מגדר ההפרדה.

    המחאה צפויה לכלול תושבים משני צדי הקו הירוק הצפויים לסבול מהמחטף להגדלת קלקיליה ומי שמארגן את המחאה הוא ועד מתיישבי שומרון. יצוין, רק כי קלקיליה יושבת רק 2 ק"מ מכפר סבא ו-12 ק"מ מקו החוף של ישראל ומהערים הרצליה וכפר שמריהו.

    הנואם המרכזי במחאה יהיה ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שאמר: "אני קורא לכל מי שארץ ישראל חשובה לו. שעתיד המדינה הזו חשוב לו ושאמינות הממשלה הזו חשובה לו לבוא ולמחות כנגד הניסיון להעביר במחשכים אישור להכפלת עיר טרור על שטח בשליטה ישראלית מלאה בניגוד להגיון של כל בר דעת".

    צחי דיקשטיין, יו"ר ועד מתיישבי השומרון, אמר "כמי שהיה קצין ומפקד בגיזרת קלקיליה מחובתי להתריע על הסיכון הבטחוני בהרחבת הבנייה המסיבית בקלקיליה בבניינים חדשים הנושקים ושולטים בתצפית ובאש על כביש 6 והכביש הראשי המוביל מכפר סבא לישובים זאת כאשר הבנייה ליהודים ביו"ש מדודה ותחת מכסות מגבילות".

    המחאה צפויה להתקיים היום (ראשון) ב-19:00 בצומת הכניסה לקלקיליה מול בסיס מג"ב.



    0 תגובות