פיגוע טרור בכניסת השבת: הדס מלכא הי"ד נרצחה על ידי מחבלים בשער שכם

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on פיגוע טרור בכניסת השבת: הדס מלכא הי"ד נרצחה על ידי מחבלים בשער שכם

    הלוויתה של לוחמת מג"ב הדס מלכא תתקיים הלילה באשדוד • רה"מ נתניהו קורא לשטח סטרילי בשער שכם • במשטרה עצרו ביממה האחרונים יותר משלוש מאות וחמישים שב"חים שהורחקו משטח ישראל • ראש הממשלה קיבל את המלצת השר לבט״פ והמפכ״ל והחליט לבטל את היתרי ביקורי משפחות מהשטחים לאלתר

    אילוסטרציה
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הדס מלכא הי"ד, שוטרת מג"ב בת 23, נרצחה אמש לאחר כניסת השבת, בפיגוע משולב שבוצע על ידי שלושה מחבלים סמוך לשער שכם בירושלים.

    מחקירת המשטרה עולה, כי ארבעה מחבלים פלשתינים הגיעו לשתי זירות ברחוב סולטן סולימאן במזרח ירושלים. שניים מהמחבלים ירו לעבר כוח משטרה ומג"ב וניסו לדקור שוטר. שני המחבלים נוטרלו. בזירה השניה, סמוך לשער שער, הצליח מחבל לדקור את השוטרת שפונתה במצב קשה ומאוחר יותר נפטרה מפצעיה.

    ארגון דעאש נטל על עצמו את האחריות לפיגוע, אולם בחמאס טענו היום כי המחבלים שביצעו את הפיגוע היו פלסטינים שפעלו מטעם ארגונים. ככל הנראה תושבי כפרים באזור רמאללה.

    כתבנו לעניני משטרה בנצי לייזרוביץ מוסיף, כי במשטרה עצרו ביממה האחרונים יותר משלוש מאות וחמישים שב"חים שהורחקו משטח ירושלים וישראל.

    הלוויתה של רס״ר הדס מלכא ז"ל, לוחמת משמר הגבול אשר נפלה אמש בעת מילוי תפקידה – עת נאבקה במחבל במהלך פיגוע דקירה שהתרחש אמש בירושלים, תתקיים הלילה (מוצ"ש) בשעה 00:30 בחלקה הצבאית של בית העלמין בעיר אשדוד.

    רס״ר הדס מלכא ז"ל, לוחמת ביחידה סמ"ג 5 של מג"ב דרום, פעלה אמש במסגרת הערכות משטרת ישראל לתפילות הרמדאן בשער שכם בירושלים עם צוותה. כאשר שמעו הלוחמים קולות ירי ודיווחים בדבר פיגוע במערת צדקיהו הסמוכה לשער שכם, ריכז מפקד הכוח את לוחמיו, וביניהם הדס ז"ל, במטרה לנוע למקום הפיגוע. בשלב זה, הגיח מחבל מאחוריה ודקר אותה מספר פעמים עד שנורה ונוטרל ע"י הלוחמים שהיו עמה.

    הדס, שנאבקה בנחישות במחבל, פונתה במצב אנוש לבית החולים הדסה הר הצופים, שם נקבע מותה מאוחר יותר.

    רס״ר הדס מלכא, 23, (הועלתה בדרגה לאחר מותה) התגייסה לשירות סדיר בחיל הים, שם שירתה כ-7 חודשים. לאחר שהתעקשה לעבור לשירות קרבי במשמר הגבול, עברה לשרת בגזרת עוטף ירושלים ובבה"ד מג"ב ובהמשך אף הוכשרה כמפקדת בחיל. עם סיום שירותה הסדיר, התגייסה לשירות קבע לפני כשנה ו-4 חודשים, שירות אותו מילאה ביחידה סמ"ג 5 של משמר הגבול.

    הדס ז"ל ילידת אשדוד, עברה בגיל שנה להתגורר עם משפחתה במושב עזר שבמועצה אזורית באר טוביה. היא הותירה אחריה הורים, שני אחים, ושלוש אחיות.

    הלוחם משחזר

    היום ביקר מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב שבתאי את לוחם משמר הגבול, רס"ל י' שנפצע בניסיון הפיגוע אמש במערת צדקיהו שבירושלים במהלך הקרב עם המחבלים.

    מפקד מג"ב, ניצב יעקב שבתאי ביקר את הלוחם שנפצע אמש בניסיון הפיגוע במערת צדקיהו, ביקור במסגרתו שמע מהלוחם את השתלשלות האירוע שבו הצליחו הלוחמים להרג את המחבלים.

    עוד קיבל מפקד מג"ב עידכון ע"י הצוות הרפואי בדבר מצבו הרפואי של הלוחם שנפגע מרסיס בעין.

    מפקד משמר הגבול אמר בדבריו ללוחם כי מדובר באירוע קשה של שתי זירות לחימה כאשר באחת מהן נהרגה הלוחמת הדס מלכא ז"ל שנאבקה עם מחבל שדקר אותה בפלג גופה העליון.

    עוד הוסיף מפקד מג"ב כי הלוחמים פעלו כמצופה מהם בנחישות ובמקצועיות גדולה שמנעה אירוע גדול וקשה הרבה יותר.

    ליברמן: "אין פרטנר"

    שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר כי ישראל תמשיך להילחם בטרור הפלסטיני האכזרי ובהסתה חסרת המעצורים שמזינה אותו.

    שר הביטחון תקף אף הוא את הרשות הפלשתינית על שתיקתה הרועמת ועל סירובה לגנות את הטרור. "הודעת ארגון פתח שאבו מאזן עומד בראשה, שישראל רצחה אתמול שלושה חפים מפשע, מוכיחות שאין פרטנר בצד השני", אמר ליברמן.

    רה"מ נתניהו ערך שיחת ועידה עם השר לבטחון פנים, מפכ"ל המשטרה וגורמי ביטחון נוספים וקיבל סקירה אודות האירוע. ראש הממשלה קיבל את המלצת השר לבט״פ והמפכ״ל  והחליט לבטל את היתרי ביקורי משפחות מהשטחים לאלתר. עם זאת, הושארו על כנם ההיתרים לכניסה לישראל לטובת תפילות הרמאדן.

    מלשכת ראה"מ נמסר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו מביע צער עמוק על מותה של לוחמת מג"ב הדס מלכא, בפיגוע אמש בירושלים. "ראש הממשלה נתניהו דורש מהרשות הפלסטינית לגנות את הפיגוע ומצפה שכך יעשו גם מדינות העולם.

    בהמשך להערכת המצב מאמש שקיים ראש הממשלה נתניהו יחד עם ראשי מערכת הביטחון ולצעדים שננקטו, הנחה ראש הממשלה גם לבחון את הפיכת הרחבה בשער שכם בירושלים לשטח סטרילי.

    ראש העיר ירושלים ניר ברקת: "שבת קשה עברה על ירושלים. בשם תושבי ירושלים אני שולח תנחומים למשפחתה של לוחמת מג"ב רס"ר הדס מלכא. משפחתה מספרת עליה שהתעקשה על שירות משמעותי, על תרומה גדולה והיתה פטריוטית חזקה. סיפור חיה ממלא את כולנו גאווה גדולה ועצב רב.

    "אנחנו הירושלמים נמשיך לבנות את העיר ולהיבנות בה, לא נירתע ולא ניתן לאף אחד לעצור אותנו. יהי זכרה של הדס ברוך".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      הקב"ה ישלח רפואה שלימה לפצועים
      וניחום למשפחה האבלה.

    2. 1

      מזעזע תראו מי הנרצח ומי הופך בתקשורת העולמית לרוצח ד' יקום דמה