שירו של אבא • יואב דיליאון עם פניני אביו לפרשת "שלח לך"

    יואב דיליאון 1 Comment on שירו של אבא • יואב דיליאון עם פניני אביו לפרשת "שלח לך"

    בכל שבוע, נוהג השדרן יואב דיליאון, לשלוח למכריו מספר דברי תורה מתוך דברים שאמר אביו, ר' בנימין זאב ז"ל, על פרשיות השבוע. השבוע פרשת 'שלח לך' ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה המתוקים

    יואב דיליאון צילום: עפר גדנקן
    6:22
    16.04.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא מציעא דף מ"ח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתוב בפרשה "ומה הארץ השמנה היא אם רזה היש בה עץ אם אין", רש"י מפרש: "אם יש בהם אדם כשר שיגן עליהם בזכותו" שואל אבא על דברי רש"י אפשר לשאול לכאורה, אם משה מציע למרגלים לחפש אדם כשר צדיק וישר, למה הוא שולח אותם לפרדסים, לגנים, היכן שיש עצים? שישלח אותם לבתי כנסיות לבתי מדרש שם יש אנשים כשרים? אלא אומר אבא העניין הזה בא ללמד אותנו שאם יש בינינו אדם כשר צריכה להיות לו השפעה לא רק בבית המדרש אלא דווקא בפרדסים בגנים ברחובות הערים היכן שיש אנשים חוץ מבתי מדרש.

    "ראשית ערסותיכם תתנו לה'". מסביר אבא כבר כשהילד עוד בעריסה תדאגו לנטוע בלב שלו אהבת תורה ויראת שמיים. פסוק לפני כן כתוב "ראשית ערסותיכם חלה תרימו תרומה" מסביר אבא שהרי הכל כתוב ומרומז בתורה גם כאן יש רמז. בזמן שהתינוקות עודם בעריסה תרימו אותם תרומה לה' על ידי המצוות הרמוזות במילה חלה.
    ח=8 ימי מילה
    ל=30 ימים לפדיון הבן
    ה=5 שנים למקרא

    "איש אחד איש אחד למטה אבותיו תשלחו כל נשיא בהם" אומר אבא במילה נשיא יש גם את האותיות "אין" וגם אותיות "יש" ומסביר שנשיא שמחזיק עצמו ל"אין" הוא "יש" אבל אם מחזיק את עצמו ל"יש" הוא "אין".

    שבת שלום ומבורך!



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אם זה שוב אפרים דוד שהעלה אתזה לאתר
      יישר כוח גדול לך
      וכמובן ליואב הענק.
      גוט שבעס'⚘