מדהים: כ-500 מבקשים להשתלב כמגידי שיעור "הדף היומי בהלכה"

    שלום בידרמן No Comments on מדהים: כ-500 מבקשים להשתלב כמגידי שיעור "הדף היומי בהלכה"

    הקריאה שיצאה מ'דרשו' לפיה נקראים אברכים בעלי כישרון להשתלב כמגידי שיעורים ב'דף היומי בהלכה' זוכה להד רב – עד עתה כ-500 פניות נעשו עד כה וב'דרשו' עסוקים כעת בבדיקת המועמדים

    כנס "דרשו"
    18:18
    28.03.24
    זמן אוויר No Comments on הסינגלים השירים והאלבומים החדשים | חדשות התעשייה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הקריאה שיצאה מ'דרשו' לפיה דרושים אברכים בעלי כישרון אך בעיקר רצון ויכולת להשפיע להשתלב במערך מגידי השיעורים של 'הדף היומי בהלכה' הכתה גלים, וזכתה להיענות עצומה. "עד עתה" אומרים לנו ב'דרשו', "התקבלו קרוב ל-500 פניות של המבקשים להציע עצמם כמגידי שיעורים ולמסור את שיעורי 'הדף היומי בהלכה' להמוני העם".

    היזמה להרחבת מערך השיעורים יצאה לדרך לקראת האירוע המכונן של סיום חלק ב' במשנ"ב ותחילת חלק ג' במסגרת 'הדף היומי בהלכה' בט"ז תמוז, את העיתוי הזה מבקשים ב'דרשו' להעצים את מספר הלומדים הקובעים עתים להלכה, כאשר אחד האמצעים שיביאו להשגת המטרה הוא הגדלת מספר השיעורים והרחבת הפריסה כך שתקיף את כל ישובי הארץ.

    מספר השיעורים הגדול שעומד כבר היום על 900 שיעורים פזור בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד לדרומה, החל מהיכלי הישיבות והכוללים למצויינים וכלה בשיעורים המתקיימים במפעלים ובמקומות עבודה, דרך מאות בתי הכנסת המשתייכים לכלל החוגים והעדות שבהם הפך 'הדף היומי בהלכה' ללחם חוקם של הלומדים והמתפללים, שלא יוותרו על השיעור הנמסר דבר יום ביומו, כשבלעדיו, הם יאמרו, "אי אפשר לחיות כיהודים".

    לקראת היום הגדול של סיום הכרך השני, הציבו ב'דרשו', יעד שאפתני: הגדלת מספר השיעורים מ900 ל1500. עם זאת, על מנת שינתן מענה למשתתפי השיעורים, יש צורך בהעמדת מגידי שיעורים שיוכלו למסור את השיעורים הללו לציבור השומעים, המבקשים לשמוע דבר ה' זו הלכה.

    לשם כך הוכרז על גיוס מגידי שיעורים, כשהקריאה היא לכל הרואה עצמו מתאים להציע עצמו לתפקיד, אם כי כל מועמד אמור לעבור בדיקה שתמצא את התאמתו לתפקיד. לשם כך חבר ארגון 'דרשו' לארגון 'חבורות', שמטרתו להכשיר ולהעמיד מגידי שיעורים. הפניות עוברות את המיון הראשוני, שבהמשכו נקראים האברכים ליטול חלק בסדנאות במטרה להכשיר את מגיד השיעור לתפקידו.

    השבוע הסתיימה הסדנא הראשונה בה נטלו חלק יותר ממאה משתתפים, כאשר יתר המועמדים שימצאו מתאימים לתפקיד יעברו אף הם את מסלול הסדנאות במהלכן יוכשרו לתפקיד וירכשו את הכלים שיסייעו להם למלא את תפקידם על הצד הטוב. הרב גינסברגר מארגון 'חבורות' ציין כי "על מנת להפוך למגיד שיעור מוצלח יש צורך ברכישת הכלים, שיגרמו לכך שהשיעור אכן יהפוך לאבן שואבת למשתתפים. המטרה שלנו היא לגייס אברכים מוכשרים שידעו אכן לנצל את היכולת בה התברכו, למקצע אותם ולתרום לכך שהם יוכלו להעביר את הידע התורני שרכשו ולחלוק אותו עם משתתפי השיעור כך שהם יחושו מחוברים וקשורים לחומר הנלמד".

    ב'דרשו' הביעו סיפוק רב, לצד הפתעה מההתגייסות הרבה וההיענות הגבוהה. שם אומרים כי הם מצפים לכך שבימים הקרובים ימשיכו להגיע פניות נוספות למוקד דרשו 02-560-9000 ויהיה ניתן למיין ולמצוא מתוך הפניות הרבות את 600 המועמדים שימצאו מתאימים לכהן כמגידי שיעורים בשיעורים החדשים שיפתחו, ואז, לאחר שתפקיד מגיש השיעור כבר יהיה מאוייש, ניתן יהיה ליידע את הציבור אודות השיעור החדש ולהמתין למשתתפים שבע"ה יגיעו. "ישנו צימאון" הם מסכמים, "אך מצד שני ישנו גם רצון עז להשפיע. אנו נשלב בין שני הגורמים הללו וכך נביא בע"ה לכך שהמטרה תושג במלואה: 1,500 שיעורים שבהם יעסקו בכל יום בלימוד ההלכה, ובכך ידבקו במידתו של הקב"ה שאף הוא יושב ושונה הלכות בכל יום, אך בעיקר – הם ילמדו לכלכל צעדיהם לפי ההלכה כפי שמתבקש מכל יהודי".



    0 תגובות