צפו: "אם היועץ סבור שהוא לא מסוגל לייצג את עמדת הממשלה, שיישאר בבית"

    איתי גדסי 1 Comment on צפו: "אם היועץ סבור שהוא לא מסוגל לייצג את עמדת הממשלה, שיישאר בבית"

    ביום ראשון הקרוב תעלה הצעתו של ח"כ סמוטריץ' בקובעת כי היועמ"ש לא יוכל לייצג דעה הסותרת את הממשלה בבית המשפט: "הופעת היועץ המשפטי לממשלה בבית המשפט נגד עמדת הממשלה – אבסורד שלא ניתן לקבל"

    צילום: תומר נוברג, פלאש 90
    22:58
    24.04.24
    אבי יעקב No Comments on תקלה חמורה ברשת יש חסד: מוצרים ללא כשרות לפסח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ביום ראשון הקרוב תעלה לוועדת שרים לחקיקה הצעת החוק של ח"כ בצלאל סמוטריץ' האוסרת על היועמ"ש להופיע בפני ביהמ"ש נגד עמדת הממשלה והכנסת. ח"כ סמוטריץ' טוען כי "האבסורד חייב להיפסק. החוק הזה אמור להיות טריוויאלי במדינה מתוקנת. היועץ כמו כל פקיד אחר, בכיר ככל שיהיה, לא יכול להופיע נגד הגוף בשמו הוא פועל. היועץ המשפטי לממשלה אמור לייעץ לממשלה ואף לייצג אותה".

    "באם קורה שהיועץ סבור שהוא לא מסוגל לייצג את הממשלה" מוסיף סמוטריץ' "שיתכבד וישב בבית, תוך שאת עמדת הממשלה ייצג עו"ד אחר שהממשלה תבחר לשם כך. מציאות בה היועמ"ש מבקש לתקוף את עמדת הממשלה בבית המשפט היא בלתי מתקבלת על הדעת במדינה דמוקרטית מתוקנת".

    בדברי ההסבר לחוק נכתב בין היתר: "תפקידו של היועץ המשפטי לממשלה הוא אחד התפקידים החשובים ביותר במערכת המשפט הישראלית. למרות שהסוגיות הכרוכות במעמדו של היועץ המשפטי לממשלה והיקף תפקידיו וסמכויותיו מעסיקות את הציבור ואת הקהילה המשפטית מאז קום המדינה, החקיקה הנוגעת לתפקידו ולסמכויותיו בתחום הייעוץ והייצוג, דלה עד מאוד".

    "משרת היועץ המשפטי לממשלה, תוכנה וסמכויותיה לא עוצבו בתכנון שיטתי אלא התפתחו בהשפעת גורמים שונים, ובמשך השנים אף הלך וגדל שלל התפקידים שהוטלו על היועץ המשפטי לממשלה או שניטלו על ידו. במדינות המשפט האנגלו-אמריקאי, האדם המחזיק רשמית בסמכויות הדומות ליועץ המשפטי לממשלה הישראלי הוא אישיות פוליטית, המכהן כחבר הממשלה ולעתים אף כחבר הקבינט המצומצם, הנושא באחריות כלפי הציבור ותקופת כהונתו חופפת את תקופת כהונת הממשלה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      תלמדו ממשלות השמאל תמיד לקחו יועץ שרוקד לפי החליל של הממשלה על זה נאמר פני הדור כפני הכלב