תיעוד: פיקוד העורף בתרגיל המוכנות לרעידת אדמה בכרמיאל

    קובי פינקלר No Comments on תיעוד: פיקוד העורף בתרגיל המוכנות לרעידת אדמה בכרמיאל

    תרגיל פיקוד העורף למוכנות גופי החירום לרעידת אדמה • "בודקים את המוכנות הנדרשת של הפיקוד"

    החיילים בתרגיל
    21:01
    18.04.24
    אבי מימרן No Comments on הפיגוע המחריד בבנימין: "בדקנו היטב את בטיחות החווה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כחלק מתכנית העבודה לשנת 2017, קיים השבוע פיקוד העורף תרגיל עורף לאומי, בשיתוף ארגוני החירום והרשויות המקומיות.

    כבכל שנה, נבחר נושא מרכזי בו יתורגלו הגופים השונים. השנה נבחר נושא רעידת אדמה. לאורך השבוע, תרגלו הרשויות המקומיות, גופי השירות הציבורי וארגוני החירום בהתאם לתפקידיהם ומאפייניהם הייחודיים. תרגול המוכנות לתרחיש רעידת אדמה התרחש במגוון רחב של היבטים, כגון: איסוף מודיעיני, מתן מענה רפואי, יכולות לוגיסטיות, שיתוף פעולה בין הרשויות המקומיות לגופי החירום וחילוץ.

    אתמול, מחוז הצפון של פיקוד העורף בשיתוף גופי החירום השונים והרשות המקומית כרמיאל, תרגלו מודל חילוץ מורכב בתרחיש של רעידת אדמה. הכוחות השקיעו מאמצים רבים בתרגול כל היבטים אשר עלולים להיקלע אליהם בתרחיש מסוג זה: מתן מענה לוגיסטי על ידי הסקה של ציוד נדרש לפעילות היחידות בשטח ולאזרחים אשר נפגעו מרעידת האדמה, תרגול רפואי אשר כלל הקמת בית חולים שדה הטוב מסוגו בעולם ומתן מענה לחילוץ תחת הריסות של רעידת אדמה של יחידות החילוץ השונות של פיקוד העורף.

    מפקד מחוז הצפון של פיקוד העורף, אל"מ איציק בר: "המטרה בהצגת המודל המבצעי לעיר כרמיאל היא להציג את המוכנות הנדרשת של פיקוד העורף כמנהל האירוע בחירום ובשגרה בשיתוף עם משטרת ישראל, רשות החירום הלאומית וגורמי חירום נוספים".



    0 תגובות