מוזס נגד כחלון: "מתוך כמעט 30,000 יח"ד חדשות, אין אחת לחרדים"

    איתי גדסי 2 Comment on מוזס נגד כחלון: "מתוך כמעט 30,000 יח"ד חדשות, אין אחת לחרדים"

    ח"כ מנחם אליעזר מוזס מאשים: "משרד האוצר ממשיך במגמה של הדרת חרדים מתכניות הדיור" לדבריו: "27,800 יח"ד חדשות משווקות ואף אחת לא מיועדת למגזר החרדי. גם תכנית ההגרלה של 15,000 דירות במחיר למשתכן הם לאזורים שאינם מתאימים לחרדים"

    אילוסטרציה צילום: יח''צ
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, מאשים את משרד האוצר בהתעלמות מצרכי הציבור החרדי, לאחר שהתברר כי שיווק של כמעט 30,000 יח"ד ברחבי הארץ אינם כוללים את המגזר החרדי. מוזס העלה את הדברים במליאת הכנסת ואמר: "קבינט הדיור אישר שיווק של 27,800 יחידות דיור חדשות ברחבי הארץ, כמעט 30,000 יחידות: 7,000 יחידות באום אל-פחם, 3,000 יחידות בקריית עקרון, 3,500 בבני עיש, 12,000 יחידות דיור במתחמים בכפר סירקין, 1,300 בכפר קאסם. ושאלתי, אדוני היושב-ראש, מה חלקו של הציבור החרדי בכל המתחמים האלה? לפי תכניות הבנייה שוב מדובר בגורדי שחקים ובבניינים ללא סוכות, כך שלא יתאימו לציבור החרדי" אמר והוסיף: "אני קורא לשר האוצר, שבחסותו פועל מטה הדיור, מעל במה זו: עד מתי? עד מתי תימשך המגמה הזאת להדיר את החרדים מכל התכניות?"

    עוד אמר מוזס כי הוא שבע מלשמוע הצעות לפתרונות ריקים מתוכן המוצעים לציבור החרדי, כמו העיר כסיף בנגב או תכנית מחיר למשתכן שבלתי ניתנת למימוש: "עד מתי ימכרו לנו את כסיף-כסייפה באזור הפזורה הבדואית, או את תכנית מחיר למשתכן, שאפילו הזוכה המאושר, אם איננו בן לעשירים או לבינוניים, דינו להתאכזב. הבנקים בחסות בנק ישראל הקשיחו את התנאים, והלווים אינם מסוגלים לעמוד בתנאים הקשים שמעמידים הבנקים. מכך שבנק ישראל דואג לבנקים, האוצר דואג לקופת המדינה, ומי ידאג ל-2 מיליון איש אשר לא מסוגלים לגמור את החודש בבואם לממש את זכותם לדיור בישראל?"

    לאחר שפורסם על ידי שר האוצר ושר השיכון על הגרלת ענק של 15,000 יח"ד בתכנית מחיר למשתכן אמר מוזס כי הדבר מחזק את טענתו להדרה ואי התחשבות בצרכי הציבור החרדי. "הדירות הן באזורים שאין בהם חרדים. למרות דרישות חוזרות ונשנות שלנו לייעד אחוז מסוים מהתכניות לאזורים חרדיים ובהתאמה חרדית, מסתבר שגם הגרלת הענק הזו עליה הכריזו השרים, מיועדת לציבור החילוני בלבד. זהו זלזול משווע בציבור החרדי והמשך התעלמות מהצרכים הקיומיים שלנו".



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      החרדים הם היחידים שיכולים להרשם להגרלה הגדולה בסידרה ב

    2. 1

      בהגרלה של מחיר למשתכן רק באזורים החרדים לסדרה ב יש אפשרות להרשם.