סיעות יהדות התורה וש"ס יתכנסו לדון במצב חילולי השבת

    איתי גדסי No Comments on סיעות יהדות התורה וש"ס יתכנסו לדון במצב חילולי השבת

    המאבק על השבת חוזר: הסיעות החרדיות קבעו ישיבה מיוחדת ביום שני הקרוב שתעסוק במצב חילולי השבת ובתיאום המהלכים הפוליטיים מול הממשלה וראשי הקואליציה • "נעשה כל שניתן על מנת למנוע את חילולי השבת"

    צילום: אביר סולטן, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סיעות יהדות התורה וש"ס בכנסת יתכנסו לדיון דחוף ומשותף ביום שני הקרוב, בו יועלה נושא חילולי השבת המתרבים לאחרונה על ידי משרדי הממשלה וגופים ממשלתיים. חילולי השבת כאמור, נגרמים, בין היתר, על ידי משרדי הממשלה באופן ישיר כמו משרד התחבורה ומשרד העבודה, ועל ידי גופים הקשורים אליהם, כמו רכבת ישראל, מע"צ, חברות תחבורה ציבורית ועוד.

    כפי שהוברר, כמעט בכל המקרים לא היתה כל דחיפות בכך, ורובן כללו עבודות תשתית ותחזוקה, שניתן היה לדחותן לימי אמצע השבוע. מה שחמור עוד יותר הוא שהאחראים לביצוע העבודות ייעדו מראש את ביצוען ליום השבת קודש, ואפילו לא ניסו לקבוע אותן לימי חול.

    נציגי הסיעות ציינו אתמול, כי בכל המקרים היו פניות מצד שרים וחברי כנסת למנוע את חילולי השבת קודש ולדחות את העבודות, אולם חרף הבקשות והאזהרות של נציגי הציבור החרדי – חילולי השבת בוצעו בריש גלי ובפרהסיה למגינת הלב ולמרבה הבושה והכאב.

    נציגי הציבור החרדי העמידו כבר את הנושא בראש סדר היום בפני ראש הממשלה והשרים הנוגעים בדבר, והזהירו להפסיק לאלתר את התופעה החמורה של ריבוי חילולי השבת. הם הבהירו כי חילולי השבת עומדים בניגוד גמור לכל ההסכמים הקואליציוניים הקיימים, ובניגוד לכל ההתחייבויות שניתנו כבר בעת חתימת הסכם הסטטוס קוו בראשית שנות המדינה, ובעת הקמת הממשלה הנוכחית "לא נשלים עם הרס השבת בפרהסיה, קבל עם ועולם, ונעשה כל מה שניתן כדי למנוע את חילול יום השבת קודש" אמרו.



    0 תגובות