בנט נאם בוועידת הארץ: "תנו לי לדבר כמו שהייתם נותנים לברגותי"

    איתי גדסי No Comments on בנט נאם בוועידת הארץ: "תנו לי לדבר כמו שהייתם נותנים לברגותי"

    "מוטב ירושלים מאוחדת מאשר הסדר מדיני" אמר בנט וספג קריאות בוז "אין אהבה בינינו לפלסטינים, אבל הם לא הולכים לשום מקום" • וגם: "איך נביא שלום? שלום של ימניים – מתוך עצמה. אין לשמאל מונופול על השלום, כמו שלימין אין מונופול על הפטריוטיות"

    השר בנט בוועידה צילום: תומר אפלבוים
    7:46
    18.04.24
    קובי פינקלר ושלמה ריזל No Comments on ירי רקטות לעבר מטולה: בחסדי שמים אין נפגעים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ועידת ישראל לשלום של עיתון "הארץ" מתקיימת היום זו השנה השלישית השלישית במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב. הדיונים יתנהלו בסימן ציון 50 השנים שחלפו מאז מלחמת ששת הימים ומאז ש"השטחים" ואוכלוסייתם הנם בשליטה ישראלית. בוועידה נאם גם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, לצד פוליטיקאים משני צדי המפה הפוליטית, בהם שר החינוך נפתלי בנט, שר התחבורה ישראל כץ, חברי הכנסת יצחק הרצוג, משה גפני, זהבה גלאון, עפר שלח, איימן עודה וציפי לבני. הוועידה נפתחה בעימות בין מתמודדי הפריימריז להנהגת מפלגת העבודה בהנחיית העיתונאי רביב דרוקר.

    תחילה דיבר בנט על חשיבותה של ירושלים המאוחדת "ירושלים מעל לרציונל. מוטב ירושלים מאוחדת מהסדר מדיני" אמר השר לקול קריאות בוז מהקהל השר המשיך: "מעל 85% בקהל כאן לא מסכים למה שאמרתי – אבל 85% מהציבור הישראלי כן מסכים אתי לפי סקר שפורסם השבוע. זה מגדיר את עצמת הניתוק של קהלים שונים במדינת ישראל".

    בשלב כלשהו כשמישהי הפריעה לו להמשיך לדבר הוא אמר לה: "אני אשמח אם תתני לי את הזמן שהיית נותנת לברגותי לדבר"

    "איך מביאים שלום?" שאל בנט וענה "עמוד שדרה מפלדה: עצרנו את שחרור מחבלים ישראליים כמעט פירק את הממשלה. לראשונה מקום המדינה החזרנו לכלא משוחררים של עסקת שליט. שלום עושים מתוך עצמה. לא אקוויולנטי להסכם מדיני. שלום הוא היעדר מלחמה. אנחנו נמצאים בשכונה הכי קשה באזור. אי אפשר לגרש את השכנים הקשים האלה במשאלות. אז איך עושים שלא תהיה מלחמה?" המשיך ושאל.

    "לשמאל אין מונופול על השלום כמו שלנו אין על הפטריוטיות. אנחנו ותושבי ישראל הערבים חיינו זה לצד זה – בשלום של ימנים אנחנו מכבדים את ערביי ישראל ומקבלים אותם לתוך החברה הישראלית ויש לנו עוד הרבה עבודה. כל ילד וילדה ערביים לומדים עברית מגן חובה ולא מכיתה ג'. גם על זה אתם צועקים? "יהודים לא לומדים ערבית!" אני מתעקש על מתמטיקה שכל ילד וילדה יהודי או ערבי יהיה להם סיכוי להשתלב בכלכלה שוויון הזדמנויות אמיתי ונמשיך בקו הזה. דווקא מתוך עצמה כלכלית מדינות ערב לא אומרות תמסרו לנו את הנגב והגולן – אנחנו זקוקים לעצמה שלהם מול האויב המשותף שהוא איראן".

    לסיום, ציטט בנט את דברי רה"מ הראשון, דוד בן גוריון אך נראה היה כי רק בסוף הדברים ולאחר שמי מהקהל קרא לעבר דבריו 'חלום בלילה', אמר בנט את זהות כותב הדברים: "לא בסמכות העם היהודי לוותר על אף חלק מהארץ. אין בסמכות אף אחד לוותר על הזכות הזאת, עד לגאולה".



    0 תגובות