תמונת מצב: הציר השיעי, איראן והמזל"ט שהפציץ כוחות אמריקאים

    שלמה ריזל No Comments on תמונת מצב: הציר השיעי, איראן והמזל"ט שהפציץ כוחות אמריקאים

    היחסים של איראן עם המערב עולים שלב לצד עליית שלב של המדינה אל מול המדינה האיסלאמית – דעאש • מבחינת טראמפ, ציר שיעי הוא קו אדום

    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יחסי ארה"ב ואיראן מתחממים. נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר שהציר השיעי (איראן, עירק, סוריה ולבנון) יפגע באמריקה ויכול ליצור כאוס. לדבריו השיעים יכולים לגרום להמוני פליטים סונים בארה"ב ובעולם כולו. מבחינתו הנושא דורש טיפול וזהו חלק אינטגרלי מהבטחת הבחירות המרכזית שלו "נהפוך את אמריקה לגדולה שוב".

    ציר הרשע משחק מאד לטובתו של נשיא סוריה, בשאר אסד, שבמלחמה המתמשכת שלו הוא הגיע לגבול עירק – סוריה. בשביל אסד, ציר שכזה זה לא פחות מאוויר לנשימה. האיראנים ששים לציר שכזה וכך גם חיזבאללה מה שהופך את היתכנות הקמת ציר שכזה להגיוני מאד מבחינתם.

    ארה"ב, שכאמור, מתנגדת נחרצות לציר שכזה, הפציצה כוחות של איראן וחיזבאללה שניסו להגיע מסוריה ומעירק. באזור ישנם כוחות קומנדו בריטים, נורווגים ואמריקאים. בשבוע שעבר התרחש עימות מבצעי. זה החל במזל"ט איראני שהפציץ, לראשונה, כוחות אמריקאים. וזה בא בתגובה לפעילות האמריקאים באזור. האיראנים נחושים להשיג ציר שיעי ולכן, צפויה התנגדות מערבית משמעותית.

    בתוך כך, בחזית נוספת, איראן מתמודדת עם דעאש שביצעה פיגוע בשטחה בה נרצחו 17 איראנים. רמטכ"ל צבא איראן אמר שהוא הכין 100 מטוסי קרב בתגובה לפיגוע של דעאש במדינה. הוא התבטא "אנחנו ניתן מכה לדעאש ש-100 שנה לא קיבלו". אחרי שמגחכים מדבריו לגבי מאה השנים מתוכם דעאש יותר שנים לא היה קיים משהיה קיים, צריך להבין שהגזרה של האיראנים השיעים מול דעאש הסונים מתחממים.



    0 תגובות