נתניהו: "צריך לפרק את אונר"א; מנציחים את בעיית הפליטים"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "צריך לפרק את אונר"א; מנציחים את בעיית הפליטים"

    ראש הממשלה אמר בפתח ישיבת הממשלה כי הנחה את מנכ" משרדו להגיש בקשה לאו"ם לפירוק ארגון הפליטים הפלסטינים, אונר"א, מאחר שזה, לטענתו, אינו מטפל בבעיית הפליטים הפלסטינים אלא מנציח אותה

    שקים של "אונר"א" ופלשתינים צילום: עבד רחים כתיב, פלאש 90
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בפתח ישיבת הממשלה: "בימים האחרונים נתגלתה מנהרה של חמאס מתחת לשני בתי ספר בעזה. החמאס משתמש בילדי בית ספר כמגן אנושי וזהו האויב שאנחנו נלחמים בו שנים רבות, אויב שמבצע כאן פשע מלחמה כפול. מצד אחד, הוא תוקף אזרחים חפים מפשע בכוונה תחילה, ומנגד הוא מתחבא מאחורי ילדים. ביום שישי אני הנחיתי את מנכ"ל משרד החוץ להגיש מחאה רשמית נגד החמאס למועצת הביטחון של האו"ם. בשבוע שעבר פגשתי את שגרירת ארה"ב באו"ם, ניקי היילי. אני הודיתי לה, גם בשמכם, על דבריה התקיפים לטובת מדינת ישראל ונגד האובססיה האנטי-ישראלית באו"ם. אמרתי לה גם שהגיע הזמן שהאו"ם יבחן את המשך קיומו של אונר"א".

    "מאז מלחמת העולם השנייה היו, וגם ישנם היום, עשרות מיליוני פליטים, ולעשרות מיליוני הפליטים הללו יש נציבות עליונה באו"ם – ואילו לפליטים הפלסטינים שרובם, כמעט כולם, מיושבים, להם יש נציבות נפרדת. קוראים לזה "אונר"א", ואונר"א, במוסדותיה יש הרבה מאוד הסתה נגד ישראל, ולכן אונר"א במידה רבה בעצם קיומה, וגם לצערי בפעולתה מעת לעת, מנציחה את בעיית הפליטים הפלסטינים ולא פותרת אותה, ולכן הגיע הזמן לפרק את אונר"א ולמזג את החלקים שלה בנציבות הפליטים העליונה של האו"ם".

    "במסגרת המאמצים והפעולות לשיפור מוכנות העורף לשעת חירום, אנחנו מתחילים היום תרגיל לאומי לרעידת אדמה. קוראים לזה "רעידת אדמה 2017". אז קודם כל, אני מקווה שלא תהיה רעידת אדמה ב-2017. יש מספיק רעידות אדמה מסביבנו באזור במלוא המובנים, אבל אנחנו חיים בתוך השבר הסורי-אפריקני, ורעידת אדמה יכולה להיות כאן כל רגע, וכבר היו ואין ספק שגם יהיו. ככל שאנחנו נהיה מוכנים יותר, אנחנו נוכל להתמודד עם מקרה כזה בצורה טובה יותר ולהקטין את הפגיעה בנפש וברכוש. אני מבקש מהציבור לפעול לפי ההנחיות של התרגיל. אם הייתי צריך לתמצת את כל התורה הזאת על רגל אחת, במקרה של רעידת אדמה, בניגוד לתרחישים אחרים שמאיימים על העורף, הכלל היסודי הוא: צאו החוצה מן הבתים, צאו החוצה מן המבנים. הכי בטוח – שטח פתוח".

    "הממשלה תקיים היום דיון חצי שנתי על התקדמות בשליטה על התקציב לשנים הקרובות. אנחנו קבענו כלל, קוראים לזה "כלל הנומרטור". אני מודה לשר האוצר וגם למשרדים האחרים, אבל לך שר האוצר, שאנחנו משתפים פעולה בעניין החשוב הזה. מה אומר כלל הנומרטור? הוא אומר, אין צ'ק פתוח, וזה כלל ידוע, אבל הכלל הזה ידוע לנו לשנתיים. אנחנו קובעים תקציב ואנחנו מחויבים לעבוד בתקציב. אנחנו קובעים תקציב לשנתיים, אבל הממשלה כל הזמן מקבלת החלטות תקציביות לשנים, מעבר לשנתיים, ועל ידי כך אנחנו קובעים התחייבויות תקציביות שאחר כך קשה לנו מאוד לעמוד בהן".

    "כלל הנומרטור אומר שאנחנו מתכנסים למסגרת תקציבית גם בהתחייבויות ארוכות טווח. זה שינוי רדיקלי באופן עבודת הממשלה, אין הרבה מדינות שפועלות כך, וזה שם את ישראל בין קומץ המדינות המובילות בעולם בהתנהלות פיסקלית, בהתנהלות תקציבית. אני חושב שהדיון הזה מבטא את העובדה שהכלכלה של ישראל, לא רק שהיא חופשית, תוססת ויצרנית, היא גם מנוהלת היטב, וזה דבר חשוב מאוד. ושוב, אני מאוד מעריך את שיתוף הפעולה שלך, שר האוצר ומשרדך, והעבודה המשותפת שלנו כדי לשדר את האחריות הזאת לעולם, וזה משפיע, כפי שאנחנו רואים בתוצאות".

    "אנחנו נאשר היום תוכנית דיגיטלית לאומית. אנחנו רותמים את המהפכה הדיגיטלית לצמצום פערים. צמיחה כלכלית, שיפור השירות לאזרח. יש בזה גם הרבה היבטים אחרים, וזהו אחד המפתחות לעתיד משגשג ומתקדם".



    0 תגובות