שירו של אבא • יואב דיליאון עם פניני אביו על הפרשה

    יואב דיליאון 2 Comment on שירו של אבא • יואב דיליאון עם פניני אביו על הפרשה

    בכל שבוע, נוהג השדרן יואב דיליאון, לשלוח למכריו מספר דברי תורה מתוך דברים שאמר אביו על פרשיות השבוע. השבוע פרשת בהעלותך ואתם מוזמנים להתענג על דברי התורה

    יואב דיליאון צילום: עפר גדנקן
    19:02
    24.04.24
    הרב אייל אונגר No Comments on ליל הסדר – הדרך לעורר רגשות בכל ילד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    כתוב בפרשה "ויעש כן אהרן אל מול פני המנורה העלה נרותיה כאשר צוה ה' את משה" רש"י אומר להגיד שבחו של אהרון שלא שינה. ושואל אבא: מה אומר כאן רש"י שלא שינה, האם יעלה על הדעת שאהרון הכהן הגדול ישנה משהו ממצוות ה'?

    אלא, מסביר אבא, שמה שכתוב שלא שינה הכוונה היא שלמרות שנבחר לשמש ככהן הגדול ולהיות קרוב לשכינה לא שינה אהרן מדרכו עם הבריות ונשאר אותו אהרן, אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה וזה מה שאומר רש"י להגיד שבחו של אהרן שלמרות מעמדו הרם והגבוה לא שינה את עצמו ואת יחסיו האהובים ביו בני האדם.

    "וכי תבואו מלחמה בארצכם…" שואל אבא למה כתוב 'תבואו' היה צריך להיות כתוב לכאורה וכי תבוא מלחמה. מסביר אבא שהמלחמה היא לא נגד אויב חיצוני אלא מרומז כאן המלחמה באויב הפנימי של האדם. זאת המלחמה המתמדת עם יצר הרע. ולכן כתוב 'תבואו' כי זו מלחמה מתמדת שלא מפסיקה כל חייו של האדם ולכן המלחמה הזו לא תבוא מתי שהוא אלא היא תבואו כל הזמן.

    "וזה מעשה המנורה מקשה זהב" אומר אבא שיש כאן רמז למה שאמרו חז"ל שגובהה של המנורה היה י"ח טפחים! כי המילה "וזה" בגימטריה = 18.

    שבת שלום וכל הברכות יחולו עליכם.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      בין החברים שאני שולח להם כל שישי את הדברי תורה של אבי ז"ל גם אפריים דוד ברשימה ! ולפתע הפתיע אותי לטובה והכניס את הדברים לאתר הרדיו עליו הוא אחראי בין שאר תפקידיו ! ידידי היקר הפתעת אותי מאוד לטובה ושמחת מאוד גם את אחי ואחיותי כשבקשתי מהם להכנס לאתר רדיו קול חי ולקרוא ! תודה ! אני ממש מרגיש זכות בכל שבוע לפרסם את הדברים הניפלאים שאבא שלי כתב !

      1. יואב דיליאון-
        כל שבוע אחרי שאני שומע את הפנינים המדהימים שאתה אומר בשם אביך ז"ל,
        קבוע בסעודה בליל שבת אני קם ואומר אתזה…
        וכולם נהנים ומחקימים.
        ואיך לא הגימטריות שאתה תמיד אומר.
        יישר כוח ענק