טקס מיוחד משותף לקונגרס האמריקאי ולכנסת לציון 50 למלחמה

    איתי גדסי No Comments on טקס מיוחד משותף לקונגרס האמריקאי ולכנסת לציון 50 למלחמה

    טקס מיוחד משותף לקונגרס האמריקאי ולכנסת לציון 50 למלחמת ששת הימים • יו"ר הכנסת לארה"ב: "העבירו את שגרירות ארה"ב לירושלים במלאת 50 שנה לאיחוד העיר"

    מלחמת ששת הימים צילום: ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון
    19:36
    25.04.24
    פנחס בן זיו 1 Comment on הקבינט אישר: מחבלי הנוח'בה יזכו לביקורים בבתי הכלא

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול התקיים אירוע הוקרה אותו ניתן להגדיר כחסר תקדים, האירוע היה משותף לכנסת ולקונגרס האמריקאי לציון 50 שנה לשחרורה של ירושלים. האירוע נערך במקביל בירושלים ובגבעת הקפיטול בוושינגטון והועבר בשידור חי סימולטני בשתי המדינות.

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, תיאר את תחושתו כשנגע לראשונה באבני הכותל: "במלחמת ששת הימים, כשהגעתי לכותל, נגעתי בו בכפות ידיי. ודרך הידיים הנוגעות באבנים הרגשתי את אברהם, ודוד המלך ואת הנביאים ואת המכבים. וההכרה הזו חדרה לנשמתי". נתניהו הדגיש את חופש הדת בירושלים, ואמר: "היזמות בירושלים והכלכלה החופשית הם שיביאו לפריחה". לסיכום הדגיש: "ירושלים היא בירת הנצח של העם היהודי, ולא תחולק עוד".

    יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, קרא בנאומו לממשל האמריקאי: "הכירו בירושלים כבירתה הרשמית והבלתי מעורערת של מדינת ישראל. העבירו את השגרירות האמריקאית לירושלים. חמישים שנה לאיחוד העיר, זהו המועד הנכון לצעד היסטורי כזה. אני משוכנע כי מדינות אחרות ילכו בעקבותיכם. רק ריבונות ישראלית תבטיח כי המקומות הקדושים בירושלים יישארו פתוחים ובטוחים לבני כל הדתות. הבה נתחייב כולנו יחד: "אם אשכחך ירושלים, תשכח ימיני". עוד אמר אדלשטיין: "לפני חמישים שנה נגעו צנחנים בהתרגשות באבני הכותל המערבי. באותן אבנים בדיוק נגע הנשיא טראמפ לפני שבועות מספר, עת ביקר כנשיא האמריקני המכהן הראשון בהיסטוריה בכותל המערבי".

    יו"ר בית הנבחרים האמריקאי, פול ראיין, אמר: "ירושלים אינה כמו שום מקום אחר בעולם. לא ניתן להסביר זאת במילים, אבל מרגישים את זה; כשרואים את האבנים בעיר העתיקה ונוגעים באבני הכותל. רק בירושלים המקומות הקדושים לכל הדתות נשמרים והפולחן בה מכובד. זה לא מובן מאליו".

    שגריר ישראל בארצות הברית ויוזם האירוע, רון דרמר: "בישראל ובכל רחבי ארצות הברית מציינים 50 שנה של איחוד ותקווה לעולם כולו. ירושלים מאחדת אותנו; היא עיר של דו קיום וסובלנות לכל הדתות".

    מושלי המדינות ארקנסו, מיסיסיפי, קולורדו, פלורידה ואיווה בירכו בווידאו את הנוכחים בכנסת, כנציגי 50 מדינות ארצות הברית, אשר ערכו היום כולן אירועים לרגל יובל לאיחוד ירושלים.

    עוד השתתפו באירוע חברי כנסת, שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, הנהלת הכנסת, מוזמני שגרירות ארצות הברית, מוזמני התאחדות עולי ארה"ב בישראל ובני נוער מתכנית "תגלית". בגבעת הקפיטול השתתפו סנאטורים, חברי קונגרס, דיפלומטים ומנהיגי הקהילה היהודית בארצות הברית.



    0 תגובות