צפו • ראשי יו"ש נפגשו עם נתניהו: "הציג מתווה חדש, יבחן בתוצאה"

    איתי גדסי 1 Comment on צפו • ראשי יו"ש נפגשו עם נתניהו: "הציג מתווה חדש, יבחן בתוצאה"

    לאחר הטענות שהועלו כנגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הקפאת בניה ביהודה ושומרון נפגשו היום ראשי ההתיישבות עם רה"מ ודרשו ממנו להסיר את ההקפאה: "מבקשים נורמליות"

    צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר ימים לא קלים, בהם נוצר משבר בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לראשי המועצות ביהודה ובשומרון בעניין אישור תכנית בנייה ביישובים אשר לא ניתנה להם כבר 8 שנים, התקיימה אחר הצהריים מפגש בלשכתו של ראש הממשלה בכדי לשמוע את דבריהם ובכדי למצוא פתרון לבעיה.

    ראש המועצה המקומית, קרני שומרון, יגאל להב, ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן, יו"ר מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי וראשי רשויות נוספים, הציגו תכניות בנייה נוספות במסגרתם נאמר "אנו כבר שבעי הבטחות ואנו רוצים פתרון שיסיים את הקפאה הסמויה" לטענתם, על מנת לחזק את התיישבות כולה.

    ראש המועצה המקומית, קרני שומרון, יגאל להב, אמר לאחר הפגישה: "ראש הממשלה היה מופתע מרמת התשתיות הירודות ביהודה ושומרון. למשל, הצגתי בפניו את עניין כביש 55, כביש בעל נתיב אחד בלבד שמשמש מספר תושבים גדול מזה שנמצאים בכפר סבא והרצליה להם יש יותר כבישים עם מספר נתיבים גדול יותר. ראש הממשלה ציין כי הוא לא מודע למשבר המים שהתרחש באזורים שונים בשומרון והבטיח התייחסות לנושא".

    "באשר לבניה" הוסיף להב "ראש הממשלה הציג מתווה שעליו המנהל האזרחי יוכל לקדם תכניות. מדובר בתוך הטווח של הקו הכחול והחרגות במידת הצורך ליד הגדר הקיימת כשמדובר באדמות מדינה. צריך לדעת שליישובים יש לאן לצמוח ולאן לגדול. צריך לתת לראש הממשלה את הצ'אנס ולבחון אותו במבחן התוצאה גם בתשתיות, גם של הבתים ולראות לאן זה יתקדם. מוטלת החובה והאחריות גם על ראשי הרשויות. ישנה עבודה ואחריות רבה לקדם את ההתיישבות ולעבוד לפי התכניות. צריך לדעת ולהפנים שמיליון תושבים ביו"ש תוך 15 שנה זה לא בשמים" אמר להב.

    ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן שנכח במפגש אמר: "לא יכול להיות שיש אפס בנייה בגוש עציון. אני מבין שיש לחץ בינלאומי להקפיא את הבנייה אבל המחויבות של רה"מ הוא לאינטרס הישראלי ולזוגות הצעירים שלנו, שרוצים לבנות את ביתם בנוף ילדותם ואין להם את הזכות הזאת".

    בנוסף אמר: "אני מבקש לתרגם מושג רחוק ו"לא ריאלי" של החלת ריבונות לשפת המעשה – מבקשים נורמאליות. אנחנו חצי מיליון איש כאן. אנחנו דורשים לאזרח את תהליך הבניה לחלוטין. אני לא מבקש יותר אישורים. אני לא מבקש יותר תב"עות, אני מבקש להיות כמו כל אזרח במדינתי".



    1 תגובות

    מיין תגובות