"איגוד בחורי הישיבות" ממשיך בניסיונותיו להקלות במחירי התח"צ לבחורי ישיבות

    איתי גדסי 2 Comment on "איגוד בחורי הישיבות" ממשיך בניסיונותיו להקלות במחירי התח"צ לבחורי ישיבות

    איגוד בחורי הישיבות מוחה על האפליה החמורה כנגד בחורי הישיבות בכל הקשור למחירי תחבורה ציבורית • כעת, שר הפנים אריה דרעי וח"כ יעקב אשר, נעתרו לבקשתם והם פועלים מול האוצר • "אפליה בוטה, מקווים שהחכי"ם ימשיכו לפעול"

    צילום: Uri Lenz/FLASH90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    החל מאז הקמתו לפני שנה, נלחם איגוד בחורי הישיבות, לבטל את האפליה הקיימת, כאשר סטודנט הלומד בכל מוסד לימודי זכאי להנחה. אולם המקצוע היחיד שאינו מוכר לקבלת ההנחה הינו לימוד התורה,

    באיגוד טענו, כי המצב הנוכחי הנו אבסורדי "גם סטודנטים שאינם פרודוקטיביים מבחינה כלכלית, כגון סטודנט לפילוסופיה, ללימודי יונית עתיקה וכדומה מקבל הנחה, מכיוון שכל אומה באשר היא, מבינה בחשיבותה של מדינה לגדל אנשי רוח ובמדינה הקוראת לעצמה יהודית, המקצוע היחיד שאינו מוכר הוא לימוד התורה" נטען באיגוד.

    בנוסף לכך, הנציגים טוענים כי המצב הנוכחי הנו פרדוקסלי מבחינה חוקית, כאשר מחד גיסא המדינה מכירה בלימוד התורה כערך נעלה משאר המקצועות עד כדי שהיא פוטרת את בחורי הישיבות מגיוס, בניגוד לשאר המקצועות, והדגישה את חשיבות לימוד התורה בפירוש בנוסח החוק, ובו זמנית לגבי תחבורה ציבורית מעמדם מופלה לרעה אפילו ביחס לשאר המקצועות.

    באיגוד בחורי הישיבות פנו לחכי"ם החרדים, ואף החתימו עצומה של 8,500 בחורים הקוראים לחכי"ם לפעול בעניין, החכי"ם הבטיחו שהנושא יטופל, אולם על אף הבטחותיהם הנושא נסחב זמן רב. נציגי האיגוד אף נפגשו עם ח"כ בצלאל סמוטריץ, שניסה לקדם את העניין ככל יכולתו, אולם לא זכה לסיוע מצד החכי"ם החרדים.

    לאחרונה, ח"כ יעקב אשר שראה שהנושא לא מטופל כל הצורך, החל לקדם חוק בנושא, וכן נפגש עם משרד התחבורה והאוצר בכדי שיאשרו את המהלך.

    במהלך השבועיים האחרונים ח"כ יעקב אשר ועמו השר אריה דרעי ניהלו מגעים מול האוצר, במהלכם הסבירו לאוצר כי התחשיבים לפיהם העלות של החוק הינה 60 מיליון ש"ח אינם עומדים במבחן המציאות.

    באיגוד מסרו כי הם "מקווים שהחכי"ם ימשיכו לפעול בעניין במלא הכח עד לסיום ההליך בקרוב".

     



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      ישר כח
      מקווים מאוד שיצליחו

    2. 1

      מצויין!!! רק אם אפשר לעשות את זה מה שיותר מהר- אנו נשמח. בתודה: י.א.