"הם מעריצים אותנו, את היכולות של ישראל"

    עמית דניאל No Comments on "הם מעריצים אותנו, את היכולות של ישראל"

    ביקור ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בועידת מדינות אפריקה, הוגדרה כחשובה ואף כפורצת דרך | פרופ' אבי שמחון, נכח במפגש ומהתרשמותו ראש הממשלה משקיע ביחסיו עם מדינות אפריקה וגם, מהם היקף העסקאות עם המדינות הללו?

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו ונשיא טוגו, פאורה גנאסינגבה צילום: קובי גדעון, לע"מ
    16:43
    28.03.24
    קובי פינקלר No Comments on המל"ל מזהיר: סיכון מוגבר לישראלים במדינות עוינות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים ביקור בזק באפריקה. פרופ' אבי שמחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה, שנכח בביקור סיפר על היחסים בין ישראלך למדינות אפריקה כפי שהשתקפו במפגש.

    "עשר שעות של מפגש עם ראשי מדינות היו לראש הממשלה, אחד אחרי השני. הם מעריצים אותנו, את היכולות שלנו. אחד הדברים שחלק מהמנהיגים אמרו שאנחנו נטשנו אותם. הם שכחו שאחרי מלחמת יום כיפור, זה הם שנטשו אותנו".

    על השינוי בעת האחרונה ביחסים עם המדינות באפריקה, אמר שמחון "היו לא מעט הצבעות במוסדות של האו"ם בהם זכינו או להימנעות או להצבעות מסוימות בעדנו. אנחנו רחוקים מהמנוחה והנחלה אבל השאלה כמה אנחנו מוכנים להשקיע בעניין. ראה"מ נוסע לשם ומשוחח עם המנהיגים והוא משקיע בזה" אמר שמחון והוסיף "אם כי אנחנו לא מתחרים במדינה כמו שוודיה ששמה שם המון כסף".

    על היקף הסחר עם המדינות הללו, אומר שמחון: "היקף הסחר כיום מסתכם במילארדים בודדים עם כל מדינות אפריקה ביחד. אנחנו בעיקר מוכרים להם מוצרים. יש מדינה למשל שהייצוא שלנו אליה, הוא פלאפונים משומשים בעיקר. אנחנו מוכרים מוצרים בטחוניים והרבה מאד מוצרים חקלאיים דברים שהם שם דבר" אמר בריאיון לגל"צ.

    בשולי הידיעות על הביקור השתרבבה לה ידיעה על התקוטטות בין מאבטחי נשיא טוגו למאבטחי ראה"מ, שמחון מספר על שראה: "בדיוק עברתי במסדרון וראיתי את ההתקוטטות. סיכמו אתו שהוא מגיע עם מלווה אחד והוא הגיע עם שבעה מלווים. המאבטחים אמרו שנמסר להם על נשיא טוגו ומלווה אחד ומשכך אין לשאר המלווים אישור לעבור. לא היתה התקוטטות אבל היו הרמות קול. ראה"מ שמע על כך וביקש שיביאו את הנשיא שוב. הוא נכנס לבסוף עם שלושה אבל לדעתי גם אם היו נכנסים חמישה לא היה קורה שום דבר. השב"כ שלנו לדעתי קצת הגזים אבל הכל היה בסדר הוא נכנס והפגישה היתה מעולה" אמר פרופ' אבי שמחון, ראש המועצה הלאומית לכלכלה.



    0 תגובות