דעה • ידיעה משמחת: כנראה שחילולי השבת בתל אביב ייפסקו עד 2023

    אפרים דוד 1 Comment on דעה • ידיעה משמחת: כנראה שחילולי השבת בתל אביב ייפסקו עד 2023

    איך פספסנו את הידיעה המשמחת על הפתרון שכנראה באופק באשר לחילולי השבת בתל אביב? • אפרים דוד עם כמה תובנות מההודעה האנמית על שקילת איחוד בת ים ותל אביב יפו לרשות אחת

    חנות נוחות • אילוסטרציה צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90
    10:34
    28.03.24
    הרב אייל אונגר No Comments on יש דם ביצים שמותר? הרב אייל אונגר בשיעור מפתיע

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול בין ידיעות החדשות זרמה גם ידיעה ממש משמחת. שר הפנים, אריה דרעי, הודיע כי הוא שוקל בחיוב את איחוד הערים בת ים ותל אביב יפו לעיר אחת. "בהודעתו הצפויה לבג"ץ, בעניין איחוד בת ים תל אביב – יפו, מודיע הערב שר הפנים אריה דרעי כי הוא שוקל לאמץ את המלצת הועדה: על איחוד הערים בת ים תל אביב יפו, בשנת 2023" נאמר.

    עוד קודם השיח על התנגדות גורמים בעיר בת ים לאיחוד הזה, חשבתם על זה שהשר דרעי בטוח שמשבר השבת ייפתר ועוד טרם השנה המיועדת לאיחוד הערים. פשוט, מה נראה לכם שהשר יורה על הרחבת חילולי השבת?

    ולמה זה לדעתי ידיעה חדשותית? פשוט, אחרי החלטת בג"ץ והודעות החכי"ם והשרים החרדים שזרמו בקצב מסחרר, כמעט תחרות, הוקמה וועדה והיו גם כמה דיונים עם ראש הממשלה. אבל בינתיים, פתרון לא נראה באופק ואפילו יש ידיעות "פה ושם" על עוד חילול שבת ציבורי בערים אחרות.

    הפתרון שלא לומר הפתרונות שעלו על שולחנם עדיין, כנראה, לא הבשילו לכדי הסכמה או התקדמות ונראה שפתרון בעת הקרובה לא נראה באופק. אדרבה, אנחנו נשמח.

    ובאשר להתנגדות גורמים בעיר בת ים לאיחוד, צריך לזכור שבת ים היא עיר שנעשתה בה מהפכה אדירה של תשובה ותורה. כיום שכונות שלמות בעיר הזו קיבלו פנים אחרות ואפילו פחות חילולי שבת. בפי יש רק תהיה, ייתכן והיא לא נכונה, האם בעיר תל אביב הגדולה שתכלול את בת ים, תוכל להמשיך תנופת התשובה הזו? האם כשמשקללים תקציב של שתיים שלא לומר שלוש, גם יפו בפנים, ייתכן שהתקציב למטרה החשובה הזו יפחת? אולי. אולי לא. נקווה שלא.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      או שייפסקו בתל אביב, או שיימשכו גם לבת ים.
      אני סומך על דרעי הוא מקצוען בנושא השבת…