קמפיין חדש: "יש אלטרנטיבה לבירוקרטיה אין אלטרנטיבה ליהדות"

    איתי גדסי 1 Comment on קמפיין חדש: "יש אלטרנטיבה לבירוקרטיה אין אלטרנטיבה ליהדות"

    הקמפיין המופץ בשלטי חוצות ברחבי הארץ הנו תגובה לקמפיין "חתונה שווה" של ארגונים שונים הקורא להינשא בטקס יהודי-אלטרנטיבי | מארגני הקמפיין: "אנחנו מתעמתים לראשונה עם הטענות לבעיה הבירוקרטית ברבנות ונותנים תשובה הולמת לחתונות האלטרנטיביות"

    שלטי חוצות
    9:52
    29.03.24
    הרב אהרן לוי No Comments on מלכודת גיוס החרדים \\ פרשת צו עם הרב אהרן לוי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ארגון "בנועם דניאלי" המאגד תחתיו מאות רבנים דתיים וחרדים יוצא ביממה האחרונה בקמפיין נגד נישואים אלטרנטיביים ומתעמת לראשונה עם הטענות לבעיה הבירוקרטית ברבנות הראשית.

    הקמפיין "יש אלטרנטיבה לבירוקרטיה – אין אלטרנטיבה ליהדות" מופץ בשלטי חוצות ברחבי הארץ, בעיקר בערים חילוניות ובכבישים בינעירוניים ונועד לעודד זוגות להתחתן דרך הארגון, הפועל לפי ההלכה ותחת הרבנות הראשית לישראל ולא דרך ארגונים רפורמיים הקוראים להינשא בנישואים אלטרנטיביים.

    מנסחי הקמפיין הסבירו כי הקמפיין הינו תגובה לקמפיין "חתונה שווה" של ארגונים רפורמיים שונים הקורא באחרונה לזוגות להינשא שלא ברבנות, תחת הכותרת "יש אלטרנטיבה לרבנות": "הנישואים האלטרנטיביים אינם מוכרים בישראל, לא על פי החוק שאינו מכיר במעמד החדש ובוודאי לא לפי ההלכה", הם מסבירים.

    "במסר שלנו אנחנו מסבירים לציבור הישראלי שאין באמת אלטרנטיבה לרבנות, אבל לראשונה אנחנו מוכנים להתעמת עם הטענות לבעיה הבירוקרטית ברבנות".

    "ערכנו בדיקת עומק בקרב עשרות זוגות חילוניים שהעדיפו להתחתן בנישואים אלטרנטיביים ולכולם היה הסבר אחד מדוע החליטו לפנות לדרך אחרת – "יש יותר מידי בירוקרטיה ברבנות הראשית". אנחנו לא מתווכחים עם הטענה הזו וייתכן שהם צודקים", מסביר הרב ישראל מאיר ריאני שעומד מאחורי הקמפיין, "אחרי שנפגשנו איתם הם הבינו כי אנחנו פה בשביל לפתור את הבעיה הזאת, הם ביטלו את החתונה האזרחית ונישאו כדת משה וישראל".

    "היום אי אפשר כבר לומר שקשה להינשא ברבנות הראשית בגלל שההליך מסובך וקשה משום שהיום ניתן להתחתן תוך שעות ספורות כיוון שאנו מטפלים בהליך הבירוקרטי. כל זוג שפנה או יפנה אלינו יוכל לסיים את ההליך תוך מספר שעות, לכן המסר שלנו הוא שאת האלטרנטיבה לנישואים ברבנות לא צריך לחסוך גם מבחינה משפטית", הוסיף.

    גורמים חרדים מסבירים כי זו הפעם הראשונה בה ארגון רבני יוצא לקמפיין חוצות ומתעמת לראשונה עם הבעיה הבירוקרטית ברבנות הראשית. "לא ראינו מאז הקמת הרבנות ארגון שמוכן לומר, ייתכן ויש בעיה אבל אנחנו פותרים אותה. תמיד היו שדיברו נגד הנישואים האלטרנטיביים אבל לא הציגו באמת אלטרנטיבה שתגרום לזוגות לחזור בהם מנישואים אזרחיים. וכאן, לא רק שהם מתעמתים עם הבעיה, אלא מצליחים לפתור אותה".



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      ארגון חשוב מבחינת היהדות
      אשריך מוטי זוננפלד שלקחת על עצמך את החסות על הארגון