בלעדי • הרבנית גרוסמן בריאיון מקיף: ההתחלה, הקשיים, התקווה והחלום

    אתי קצבורג 1 Comment on בלעדי • הרבנית גרוסמן בריאיון מקיף: ההתחלה, הקשיים, התקווה והחלום

    סיפורם המיוחד של הרב והרבנית גרוסמן שהגיעו לעיר הצפונית וחללו שם ומשם מהפך של אהבת תורה וקירוב לבבות בארץ ובעולם • הרגעים הקשים, המגורים בחורבה, האור שכבש את הסביבה וגם, הגמ"ח המפואר של הרבנית לשמלות כלה • מרתק

    הגאון רבי יצחק דוד גרוסמן שליט"א צילום: חיים ביטון
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בשנת תשכ"ח הגיעו זוג צעיר למגדל העמק עם ילדה בת ארבעה חודשים, היא ממשפחה חב"דית שורשית, הליכה למדבר רוחני היה בשבילה אתגר ושליחות אמיתית בדיוק כמו שהיא למדה בבית, וינקה מגיל אפס. הוא הלך בהמלצת ובעידודו של הלעלובר רב'ה, תחילה ירד לבדוק את השטח וחזר עם החלטה שהוא הולך לשם ויהי מה, כשהיא נסעה בטנדר בדרך לראות את העיר כשהם עצרו בדרך נהג הטנדר אמר לה "את משוגעת לאן את הולכת? לגיהנום?". ובכך נתן לה המון עידוד ופוש לתחילת הדרך.

    הרב גרוסמן ורעיתו
    כולם מכירים את הרב ואת פועלו האדיר בכל התחומים. אשתו הרבנית אסתר גרוסמן היא הכח המניע כמו שנהוג לומר מאחורי אדם גדול עומדת אשה גדולה, כאן זו לא קלישאה, והרבנית היא דמות מרתקת ומיוחדת, צנועה ונחבאת את הכלים, שלא הסכימה להתראיין עד שלא הבטחתי לה מפורשות שזה לזיכוי הרבים, וחשוב שאנשים יידעו איזו פעילות מבורכת היא עשתה ולא מפסיקה לעשות לאורך השנים למרות כל הקשיים.

    במגדל העמק של אז הייתה שממה רוחנית, אוכלוסיה שרובה יוצאי צפון אפריקה חלקם לא יודעים קרוא וכתוב, משפחות שלימות שעלו לארץ והגשר בין ההורים לילדים נשבר, והבן הבכור לקח פיקוד על המשפחה, כסף לא היה בכלל, אנשים סבלו מחרפת רעב, והתוצאה הישירה היתה התדרדרות של הבכור ואחריו כל האחים, זה הגיע לפשע וזה הפך לכדור שלג שהגיע למימדים מפלצתיים. ולתוך הכאוס הזה נפלנו.

    בירא עמיקתא
    הייתה לנו מטרה ראשונית אחת וזה להציל את הנוער, וכל הדרכים היו כשרות, לא נרתענו מכלום פתחנו עבורם מועדוני ערב, פעילויות עם פרסים, הכנסנו אותם אלינו הביתה ונתנו להם אינסוף חום ואהבה, היינו מגדלור עבורם (לפני שמגדל אור נפתח רשמית).

    לשכנע את ראש העיר
    בתחילה קיבלו אותנו בחשדנות כי היו בטוחים שבאנו לעשות נפשות לאגודת ישראל, בזמנו שלט שם המערך, וכניסה של דוסים לאזור העלתה מיד חשד, אבל הרב בדרכי נועם, בחיוך ובשמחה המיס את הלבבות ואת החששות הלגיטימיים, והפך מהר מאד אהוד על כולם.

    4 שעות באוטובוסים
    היו ילדים שלא היתה ברירה אלא להוציא אותם מהבית, הרב שתפקידו היה לסדר ילדים במוסדות היה לוקח חלק מהילדים ללמוד בבני ברק, בלי מכונית ספיישל, בלי אוטובוס ישיר, בלי טלפון. הוא היה יוצא מהבית נוסע לכוון הצ'ק פוסט משם אוטובוס לתל אביב ומשם אוטובוס לבני ברק בשביל להציל ולסדר עוד ילד שילמד כמו שצריך.

    יודעת מתי הוא יוצא, לא מתי הוא חוזר
    הרב היה יוצא עם נער או סתם לטפל בדברים שכרוכים בעיר ואני נשארתי לבד אף פעם לא ידעתי מתי הוא יחזור, יום אחד נכנס בעל הבית לדירה בו התגוררנו בשכירות וביקש שנתפנה מיד מהדירה. בעלי לא היה בבית ולא ידעתי מתי יחזור ואני אמורה להתפנות מידית, לאן? כמה אנשים טובים עזרו לי לקחנו סוס ועגלה ומעט המטלטלים שלנו ועברתי עם ביתי לגור בעזרת נשים של כולל במגדל העמק, כשהרב חזר הוא התוודע לסיפור וקיבל זאת בשמחה.

    רגע של ייאוש
    מצאנו דירה שהיתה בעצם חורבה בה התגוררנו. דלת הכניסה התנפנפה ברוח, הבית מלא טחב, מה שהחזיק אותי בתוך הזוועה הזו זה התלמידים/ות שהגיעו ללמוד תושב"ע, לעבור את זה עם ילדה קטנה זה היה מטורף, נשברתי, באחד מן הימים כתבתי מכתב להורים 2 דפי פוליו ענקיים מלאים בתסכול וכאב, כתבתי וכתבתי והוצאתי הכל, הדף יכול לספוג. ו.. במקום לשלוח להורים קבלתי החלטה של רגע וזרקתי את הדפים לפח, לימים כשהיו ימים טובים יותר ספרתי להורים על המכתב שלא הגיע.

    רגעים של אושר
    היום במבט לאחור אני רואה משפחות שלימות שחיות בכל העולם ששייכות לנו, בזכות הסיעתא דשמיא שהיתה לנו בהקמת כל המפעל הענק הזה שנקרא מוסדות מגדל אור, הקמנו הכל מכלום, בית ספר ישיבה תלמוד תורה. הרב נשאל פעם כמה ילדים יש לך והוא ענה מיד: 6,000 ילדים. מבחינתו הילדים הללו שקיבלו חיים חדשים, וצמחו וגדלו והקימו אימפריה מפוארת הם ילדים שלנו.

    הפעילות של הרב חוצה מגזרים ועדות הוא רב של כולם וסוד קסמו פשוט מעבר לכריזמה בו הוא התברך הוא אוהב את כולם, מסתכל לכל אחד בנשמה שלו ומתאים את עצמו אליו בלי מחיצות ומניירות, לא פעם אנשים דפקו בדלת אצלנו כי חיפשו חום ואהבה והפכו להיות חלק מהמשפחה וכך נולד גם הסלון כלות.

    סלון הכלות המדהים של הרבנית
    זה התחיל מבחורה שגדלה אצלנו כבת. הנסיבות שהיא הגיעה אלינו היו לא פשוטות וזה היה טבעי לאמץ אותה, היא היתה גיורת והתחתנה עם גר צדק, אנחנו בעצם חיתנו אותה ובמהלך חיפושים (מייאשים מאד) לשמלת כלה ואקססוריז גמלה בליבי החלטה לפתוח גמ"ח שמלות כלה, ההחלטה לא היתה קלה אך שלוחים רבים לו למקום, את אבן הפינה הראשונית לגמ"ח קיבלתי מבחור שסגר חנות בחיפה והביא לי 40 שמלות חדשות יפהפיות מאיטליה שהם היו הבסיס המפואר לסלון.

    הכל בהתנדבות
    כיום מגיעים אל הגמ"ח מכל הארץ כלות מעוטות יכולת הן מקבלות הכל בגמ"ח החל משמלה וכל התפאורה מסביב ועד סידור הכלה ביום חופתה כולל שיער איפור וכד' והכל בסיוע נשים צדקניות שעושות הכל למען כלות שאין באפשרותן לממן את כל זה.

    סלון הכלות של הרבנית לא מבייש שום סלון אחר מקביל שם ההשכרה היא בכסף מלא, הכלות שמגיעות מקבלות תחושה מיוחדת, חגיגית ובסטייל, כשהרבנית דואגת לכל פרט ופרט ברמה הכי אישית. בעיקר שהכלה תחוש שווה בין שווים ביום חגה הגדול.

    בלי התנשאות או מילים פומפוזיות, הרב גרוסמן ורעייתו האירו ומאירים את העמק ומשם את העולם, בגישה הייחודית, בתחושת העממיות והענווה, כל הפעילות העניפה, התורה והדרך ארץ שם בזכות מסירות הנפש שלהם, בזכות התעקשות וויתורים לאורך כל הדרך.
    מגדל של אור.



    1 תגובות

    מיין תגובות