הטכנולוגיה גורמת למהפכה בלוחמה בשטח בנוי בשורות צה"ל

    קובי פינקלר No Comments on הטכנולוגיה גורמת למהפכה בלוחמה בשטח בנוי בשורות צה"ל

    צה"ל מפתח מתקני אימונים חדשים ללוחמה בשטח בנוי לצד תכנית מהפכנית להכשרת הלוחמים: רמת היבשה תקפוץ שנות דור"

    תמונת אילוסטרציה
    14:17
    25.04.24
    קובי פינקלר No Comments on המפתחות בידיים של הקבינט: צה"ל מוכן לפעולה ברפיח

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לפני עשר שנים, כאשר בנו את מתקן האימונים המדמה כפר אויב במתקן האימונים בצאלים, היו בטוחים בצבא שזה העידן החדש והמתאים ביותר.

    כיום, עשור אחרי, בצה"ל מבינים שהקידמה, הצורך להשתמש בכלים חדישים ובטכנולוגיה חדשנית יותר ומשך הזמן שהתקצר (השירות ירד ל-28 חודשים), דורשים הערכות והכשרה שונה ובזרוע היבשה הקימו מתק חדש "שניר", ללוחמה בשטח בנוי. מתקן שבו ינועו טנקים, כלי רק"מ (רכב קרבי משוריין), יהיו כניסות מכמה כיוונים והטכנולוגיה תשלו בו.

    מדובר בתכנית רב שלבית ורב שנתית, אביב, תכנית שעבדו עליה בזרוע היבשה זמן רב והיא הופכת את כל שטחי האימונים למשהו אחר. כך למשל, אומר קצין בכיר תשתיות הבקעה ישונו ויותאמו, תשתיות צאלים תכלול גם את התווך התת קרקעי ויקומו המתקנים תת קרקעיים בדומה למתקנים של הצבא האמריקאי בגרמניה" אומר הקצין ומוסיף: "הרכש החדש שלנו הוא דימוי אויב בדרך הכי קרובה למציאות באמצעות מכולות אדומות המדמים את ארגוני החיזבאללה וחמאס וכך נוכל טוב יותר להתמודד עם ארגונים אלו".

    בצבא גם נרכשו כ-5,000 טאבלטים לכוחות המתאמנים שמותאמים לדור ולתקופה שבה אנו מצויים וזאת יחד עם צמצום זמן ההכשרה וייעולה, פרויקט שהוחל לפני כחודש ובמקום שחיילים ישמרו ויעבדו בעבודות מטבי יעשו זאת חברות אזרחיות.

    "תר"ש אביב יביא את צה"ל קדימה" אומר הקצין "ורמת היבשה תקפוץ שנות דור, המותאמות למציאות חיינו".



    0 תגובות