שיחה שלאחר השביתה: "הצלחתם להעביר מסר למחבלים וליצור הרתעה"

    שלמה ריזל No Comments on שיחה שלאחר השביתה: "הצלחתם להעביר מסר למחבלים וליצור הרתעה"

    השר ארדן קיים ישיבה עם בכירי שב"ס לסיכום שביתת המחבלים: "יצרתם הרתעה; השביתה הארוכה ביותר שידענו מבחינת היקפה"

    אסיר | אילוסטרציה צילום: וויסם נסאר, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השר גלעד ארדן בישיבה מיוחד עם מפקדי שב"ס לסיכום שביתת המחבלים: "השביתה נכשלה. הצלחתם להעביר מסר חד משמעי למחבלים וליצור הרתעה לעתיד"

    דיון סיכום השביתה של סגל הפיקוד הבכיר של שב"ס בראשות השר לבט"פ גלעד ארדן נערך הבוקר בנציבות שב"ס. בדיון הוצג לשר על ידי נציבת בתי הסוהר והמפקדים סיכום ראשוני של ניהול והתמודדות שב"ס עם שביתת האסירים הביטחוניים ואופן סיומה. שביתת הרעב שהסתיימה בשבת היא השביתה הארוכה ביותר שהייתה בישראל אי פעם בהיקף זה של שובתים והיא הסתיימה ללא כל מו"מ וללא היענות לדרישות האסירים השובתים.

    נציבת בתי הסוהר והמפקדים ציינו לחיוב את שיתוף הפעולה של גורמי הביטחון הרפואה והמודיעין ובנוסף הדגישו כי הגיבוי שקיבלו מהשר לבט"פ סייע להם להכיל את השביתה לזמן ממושך ולהביא בסוף לסיומה ללא הישגים לאסירים השובתים.

    יצוין, כי ההיערכות הרפואית המקדימה של שירות בתי הסוהר בהתאם להנחיית השר הביאה לשינוי חסר תקדים בהכלת השביתה בתוך כותלי בתי הכלא ואי יצירת עומס על בתי החולים בישראל. בכל השביתות הקודמות החל מהיום ה-28 לשביתה פונו כלל השובתים על בסיס הנחיות משרד הבריאות, לבתי החולים האזרחיים בכל רחבי הארץ. בשביתה הנוכחית הפינויים החלו בשלב מאוחר הרבה יותר ובהיקפים קטנים על פי שיקול דעת שב"ס והצרכים הרפואיים וכל זאת בזכות אגפי הרפואה המיוחדים שהוקמו בתוך מתקני הכליאה.

    בנוסף, עבודת המודיעין של שב"ס הביאה להישגים מודיעיניים ותודעתיים משמעותיים, שתרמו רבות לתוצאה הסופית של השביתה ולסיומה ללא מו"מ עם האסירים. כמו כן, נעשו פעולות חשובות שאפשרו להתמודד עם השביתה כמו מניעת ביקורי עו"ד, חסימת הסלולר באזור בתי הכלא, החמרת הסנקציות שהוטלו על המחבלים ועוד.

    השר ארדן סיכם את הדיון ואמר: "אני רוצה להביע את הערכתי הרבה לאנשי שב"ס מהפיקוד הבכיר עד אחרון הסוהרים, על העמידה האיתנה וניהול השביתה בצורה המיטבית. התמודדנו עם שביתת המחבלים הארוכה ביותר שידענו מבחינת ההיקף והזמן ועשינו זאת מבלי לנהל מו"מ עם המחבלים וללא מענה לדרישותיהם ובכך העברנו מסר ברור של אי כניעה גם לעתיד".

    במהלך התקופה שבתו לפרקים סה"כ 1,578 אסירים (רובם מארגון הפת"ח), במהלך תקופה זו מעל 750 שובתים הפסיקו את שביתתם, היום כל 834 שובתי הרעב שנותרו הכריזו על הפסקת השביתה ובבתי החולים מאושפזים 18 אסירים שישובו לבתי הסוהר בהחלטת הרופאים לאחר שישתפר מצבם.



    0 תגובות