נתניהו: "הייתי שמח לראות בתקשורת יותר נציגים מהציבור החרדי"

    איתי גדסי No Comments on נתניהו: "הייתי שמח לראות בתקשורת יותר נציגים מהציבור החרדי"

    ראש הממשלה נאם אתמול בפני עיתונאים, אשי ציבור וציבור רב שהשתתף בכנס התקשורת לזכר אורי אליצור ז"ל: "אנחנו זקוקים לתקשורת שיש בה הרבה קולות, הרבה גוונים"

    נתניהו בנאומו צילום: מאיר פרייליכמן
    20:09
    28.03.24
    מוטי הלפרין No Comments on דרמה: בג"צ שולל באופן מיידי את תקציבי הישיבות

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף אמש בכנס 'אורי למעורבות הציונות הדתית בתקשורת' – ערב לזכרו של אורי אליצור ז"ל בגבעת שמואל. בדבריו אמר: "אפשר היה להתרשם בנקל שאורי לא חשש לצאת נגד הזרם, הוא סרב לשעוט עם העדר בכיוון אחד. הוא האמין בצדק בתרומה של עיתונות חופשית לדמוקרטיה, ריבוי דעות. אגב, ריבוי דעות, הייתי אומר שזה מאבני היסוד של משטר ליברלי, ואני סומך את שתי ידיי על כך, ולכן אני מבקש לפתוח את שוק התקשורת הישראלי לתחרות".

    "תחרות אמיתית היא הדרך היחידה ליצור גיוון וחופש בחירה, והיא תשרת את כלל אזרחי ישראל. אנחנו זקוקים לתקשורת שיש בה הרבה קולות, הרבה גוונים, אבל הדרך להשיג זאת זה לא על ידי שליטה, בניגוד למה שנהוג לדבר בשיח התקשורתי הריכוזי שלנו, שאפילו המטרה היא הריכוזיות, ההיפך הוא הנכון".

    "אמרו כאן קודם שמים פתוחים, נכון מאוד. במיוחד במה שמדובר בעיתונות המשודרת, כי בעיתונות הכתובה כמובן יש יותר גיוון, וזה חשוב. הציונות הדתית כבר שם. עצם הכנס הזה הוא הוכחה לחיוניות הגוברת שלכם בעולם התקשורת. אני חושב שיש לכם ביטוי מכובד ועצמתי. זה חשוב, אבל יש ציבור שלם שאין לו את הביטוי הזה. הוא לא בא לידי ביטוי. ולא משום שאין בו יסודות וכוחות אינטלקטואליים, זה לא נכון – אני מרשה לעצמי להגיד את זה, מתוך המקום שאני בא ממנו – זה משום שאין מספיק חופש, אין מספיק תחרות. אם תהיה תחרות, כוחות השוק יעשו כבר את השאר ואם לא יעשו – ככה זה מקובל".

    "זה מה שקורה במדינות אחרות, וזה עדיין לא קרה בישראל, כי החסמים לכניסה לשוק התקשורת המשודרת, החסמים האלה עדיין גבוהים מדי. לכן הפתרון לגיוון דעות, במידה שהוא קיים, הוא על ידי הגברת התחרות. זו המדיניות הנכונה".

    "אני הייתי שמח כמובן לראות גם גורמים נוספים, יותר נציגים מהפריפריה, מהציבור החרדי, מעולי חבר-המדינות ואתיופיה, מהאוכלוסייה הלא-יהודית, אבל אין צורך בלהכתיב כאן מסגרות. צריך פשוט לפתוח אותן, לפתוח אותן לתחרות. כשזה יקרה אני משוכנע שאורי מן הסתם יחייך לו אי-שם, כי שאיפתו תתגשם. גם על כך דיברנו לא מעט. הוא לא דיבר רק על הסיפור הדתי-לאומי בתקשורת. הוא דיבר על פתיחת השוק, ובזה הייתה לנו הסכמה רחבה".

    "אני מאמין שביום שתהיה לנו תקשורת איכותית ועשירה שמבליטה בצד הביקורת גם את החיוב, יתגשם מה שאמר אורי. הוא כתב כך: "הווליום של התופים לא יחריש אוזניים כל כך, אלא יותיר מקום לנגינת הכינורות". אני מקווה, אורי, שבכנס הבא שנעשה בעוד שלוש שנים, אתה תשמע לצד התופים עוד יותר ניגון כינורות".

    לסיום אמר נתניהו: "אני מאחל לכולכם שתמשיכו בפעילותכם הטובה למען המדינה, הארץ והעם, והחופש".



    0 תגובות