יישוב חדש למפוני עמונה? "אנחנו עדיין רחוקים מלעלות לשם"

    עמית דניאל No Comments on יישוב חדש למפוני עמונה? "אנחנו עדיין רחוקים מלעלות לשם"

    הבשורה שהגיעה אתמול על בחירת שם היישוב החדש והשטח שהוקצה כהמשך להבטחה למפוני עמונה, לא שימחה ת המפונים שמתארים הזנחה קשה של המדינה והתנכרות כלפיהם: "אנחנו עדיין לא יודעים מתי ניכנס"

    צילום: הדס פרוש, פלאש 90
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    אתמול פורסם, כי נבחר שם ליישוב שיוקם למפוני עמונה. שם היישוב מצטרף לבשורה על השטח של היישוב שהוכרז אבל מסתבר כי למפוני עמונה, הבשורה הזו, אין בה ממש. לדבריהם, הם אינם יכולים לעלות לקרקע עד שיסתיימו כלל התכנונים והאישורים שלא הוגדרו להם תאריך יעד.

    טלי, ממפונות עמונה, סיפרה: "יש שם, יש מקום ויש שטח אבל אנחנו צריכים להגיע לשם" אומרת ומתארת את מצבם כעת "אנחנו חיים במדרשה. אנחנו ארבעה חודשים גרים במחסניית נוער, חדרי פנימיה. חשבנו שנהיה שבועיים ואז ידאגו לנו אבל אנחנו ארבעה חודשים כבר נמצאים בתנאים הללו. ישנים במיטות קומותיים ונמצאים במצב שלא מתאים למשפחות".

    על התקדמות הקמת היישוב החדש, מספרת: "כרגע הם רק רוצים להתחיל בתכנון ותכנון כזה יכול לקחת כמה שנים. אנחנו יודעים איפה עמיחי יהיה אבל לא יודעים מתי ניכנס" לדבריה יש פיתרון אך אין עליו אישור: "יש אפשרות לעלות עם קראוונים ליישוב זמני, צריך בשביל זה להוציא צו אלוף. בנווה צוף לדוגמא, לאחר השריפה שפקדה אותם, הקימו להם קראוונים. אנחנו רוצים להגיע ליישוב ולהיות בקראוונים. אנחנו לא יודעים איפה הילדים הולכים ללמוד בשנה הבאה. אין לנו מושג" אמרה בריאיון ל"קלמן ליברמן" ב"כאן".

    היא  סבירה כי מאחר ואין תאריך יעד התהליך יכול להימשך שנים ארוכות: "רוצים ללכת לפי תכנון. ברגע שמוציאים תב"ע זה יכול לגרור התנגדויות. מגרון חמש שנים כבר בלי תב"ע" היא טוענת כי ראש הממשלה הוא זה שבעיקר איכזב אותם: "ראש הממשלה אמר לנו 'נשאיר אתכם על ההר בעמונה ואם לא נשים יישוב חדש'. אנחנו רוצים להתחיל את השנה הבאה כמו משפחה. אנחנו לא רוצים להיתקע באתר זמני או לפזר אותנו בכל מיני מקומות זה יכול לקחת שנתיים שלוש וגם חמש. אין תאריך יעד. יש תכנון. לכן אתמול ברגע הראשון שמחתי לשמוע את הבשורה אבל אחרי שעיינתי במה שנכתב גיליתי שאין שום דבר חדש. אנחנו רוצים לעלות עם קראוונים לשטח".



    0 תגובות