האם ישראל ערכה הבוקר ניסוי בטיל עם יכולות גרעיניות?

    קובי פינקלר No Comments on האם ישראל ערכה הבוקר ניסוי בטיל עם יכולות גרעיניות?

    האם מאחורי המילים 'ניסוי שיגור מערכת הנעה רקטית מבסיס ביטחוני במרכז הארץ' מסתתרת ידיעה על ניסוי של טיל עם יכולות גרעיניות?

    מערכת הטיל 'שרביט קסמים'

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     

    על פי הדיווח הבוקר של משרד הביטחון מדובר בניסוי שנקבע על ידי מערכת הביטחון מראש.

    ניסוי של מערכת הנעה רקטית יכול לבוא לידי ביטוי בכמה אפשרויות, כאשר מדובר במערכות שמיועדות למעשה לשיגור מערכות גדולות כמו לוויינים (טיל השביט) או טילים בליסטיים.

    מערכת הנעה רקטית יכולה לשמש לשיגור שני סוגים או טילי קרקע-קרקע או קרקע-אוויר. המערכות מסוג זה שנמצאות בידי ישראל הן מערכת "החץ" או ה"יריחו", שלפי פרסומים זרים יכול לשאת ראש נשק גרעיני.

    בידי ישראל לפי הפרסומים השונים טילים בין-יבשתיים מסוג "יריחו" וטילי שיוט אשר אותם ניתן לשגר או מבסיס יבשתי או מצוללות. מקורות זרים רבים פירטו על טילי "יריחו" לסוגיהם, אך ישראל הרשמית אינה מוציאה כל מידע בנושא.

    אחד המקורות הזרים "ג'יינס מערכות נשק", פרסם בעבר פרטים על טיל השיוט הזה, שיכול לשאת ראש נשק גרעיני שהוא תלת-שלבי ובעל כושר נשיאת ראשי חץ במשקל של 1,000 עד 1,300 ק"ג. הטיל, לפי העיתון, מסוגל לשאת ראש נפץ גרעיני אחד במשקל של 750 ק"ג או 3-2 ראשי חץ גרעיניים קטנים יותר הניתנים לשיגור למטרות נפרדות.

    נציין שכבר לפני ארבע שנים נערך ניסוי במערכת ההנעה הרקטית שאז, על פי הפרסומים הזרים, היה מדובר בטיל הבליסטי "יריחו". במשרד הביטחון מציינים הבוקר כי הניסוי בוצע כמתוכנן, אך מעבר לכך לא מוכנים לפרט. דברים שהשתיקה יפה להם.



    0 תגובות