בישיבה חגיגית: אושרה התכנית השערורייתית להקמת מתחם עסקים סמוך לכותל

    איתי גדסי No Comments on בישיבה חגיגית: אושרה התכנית השערורייתית להקמת מתחם עסקים סמוך לכותל

    ללא אף התנגדות: התכנית להקמת רכבל שיכלול תחנת ירידה ובה שדרת חנויות בסמוך לכותל המערבי אושרה בישיבת הממשלה הבוקר • יו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ מוזס: "ירושלים אינה פריז"

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו צילום: לע"מ
    22:01
    28.03.24
    המהדורה המרכזית No Comments on השרה מירי רגב: "לא מאמינה שהחרדים יפרשו מהממשלה"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הבוקר, אושרה בישיבת הממשלה תכנית הנגשה העתידה להפוך ולשנות את איזור הכותל המערבי בירושלים, לאחר לגמרי וישנם החוששים שלא לטובה. במסגרת תכנית ההנגשה, תיבנה מעלית מהעיר העתיקה לרחבת הכותל ויוקם מסלול רכבל שיחל במתחם התחנה בירושלים ויגיע עד לשער האשפות, שם במקביל לתחנת הירידה מהרכבל תוקם שדרת חנויות. "קומת הכניסה תשמש בתחילה כשדרת חנויות בגודל של 158 מ"ר, שירותים ציבוריים ומעברים" נאמר בהצעה "בעתיד, עם הקמת תחנת רכבת תת קרקעית לכותל, יותקנו בה מדרגות נעות שיובילו אל תחנת הרכבת. כחלק מהפרויקט, תיבנה גם קומה עליונה, מעל קומת הכניסה, ייבנו חדרי שירות ואולם רב תכליתי, אשר ישמש לפעילויות ולכנסים. הפרויקט יבוצע באמצעות החברה לשיקום ופיתוח הרובע היהודי של משרד הבינוי והשיכון" הוסיפו המציעים.

    ח"כ מוזס אמר: "ירושלים איננה פריז. התכנית להפוך את אזור הגישה לכותל למרכז בילוי וקניות, מהווה סכנה לצביון המקום הקדוש. אני מאמין, שנציגינו בממשלה, יפעלו ביום ראשון בישיבת הממשלה כאשר התכנית תוצג, וימנעו את אישורה כפי שהיא" אך למרות זאת התכנית אושרה עם סעיף מתחם העסקים.

    הישיבה התקיימה כרגיל כאמור, ללא שום התנגדות חרדית להצעה. ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח את ישיבת הממשלה החגיגית שהתקיימה במנהרות הכותל לרגל 50 שנה ליום ירושלים ואמר: "לרגל חמישים שנה לשחרור ואיחוד העיר ירושלים, אנחנו מקיימים את ישיבת הממשלה פה במנהרות הכותל. במקום הזה המלך שלמה בנה את בית המקדש הראשון. במקום הזה בנו שבי גלות בבל את בית המקדש השני ולאחר חורבן הבית השני המקום הזה היווה מוקד לכיסופי עמנו במשך דורות.

    חלפו אלפי שנים, עם ישראל חזר לארצו, הקים את מדינתו ובונה את בירתו המאוחדת. הממשלה תקבל היום שורה של החלטות שימשיכו לחזק את ירושלים. היא תגדיל את התקציבים לתכנית החומש לפיתוח ירושלים. נקים פרויקט תיירותי מיוחד של רכבל ממתחם התחנה לשער האשפות. אני מתכוון, אדוני ראש העיר, לעשות את נסיעת החלוץ ביחד איתך וגם יחד איתך, חברי אריה.

    אנחנו נפתח את אגן העיר העתיקה ונשפר את שירותי הבריאות, התרבות, הרווחה, החינוך בעיר ירושלים. אני מבקש להודות לשרים ולמשרדים, כל אחד וכל אחת, תמכתם בתכנית החשובה הזאת. היא מוסיפה קווים ליופיה של ירושלים".

    לאחר פתח הישיבה הגישו שלושה ילדים מבתי ספר שונים בירושלים לרה"מ נתניהו ביכורים לקראת חג השבועות ובירכוהו.

    בישיבה אושררה התכנית להקמת מעלית לכותל המערבי. התכנית שאושרה ביזמת שר הבינוי והשיכון יואב גלנט, סגנו ז'קי לוי, והשרים יריב לוין, זאב אלקין, חיים כץ, מירי רגב וגילה גמליאל, הגיעה אחרי 13 שנה של הצהרות שלא הגיעו לכדי החלטה של ממש. יצוין, כי התכנית המדוברת הינה לביצוע מיידי וכבר ניתנו כל ההיתרים הנדרשים.

    במסגרת התכנית, ייבנו מעלית מיוחדת ומעברים תת קרקעיים שיאפשרו לבעלי מוגבלויות להגיע בקלות מהרובע היהודי אל רחבת הכותל המערבי. העלות: 50 מיליון שקלים. הפרוייקט ההנדסי המורכב יאפשר גם לנכים, למוגבלים ולקשישים להגיע בקלות ובביטחה עד לרחבת הכותל המערבי ולרובע היהודי.

    את מרבית סכום ההשקעה בפרויקט גייסו משרדי הממשלה ובראשם משרד הבינוי והשיכון ומשרד התיירות. סיבת ההשקעה היא החשיבות ההיסטורית העמוקה של הרובע היהודי ושל הכותל המערבי, והצורך בחיבור הרובע היהודי והכותל והנגשתם לציבור הרחב בכלל, לציבור הנכים והמוגבלים בפרט וכן לעודד תיירים להגיע למקום.

    על פי התכנית, פיר המעלית יגיע לעומק של כ-26 מ"ר, תחילתו במפלס הרובע היהודי ברח' משגב לדך והוא ירד עד למפלס הכותל. במקביל, תיחפר מנהרה להולכי רגל באורך של כ-65 מ"ר, שתחבר בין היציאה מהמעלית לרחבת הכותל בנקודת הבידוק הביטחוני.

    לדברי השר גלנט: "המוסר היהודי מתחיל בכותל המערבי – לב ליבו של העם היהודי. על כל שנה בה ירושלים משוחררת, מדינת ישראל משקיעה מיליון שקלים. 50 שנה – 50 מיליון. בשבוע שעבר גם הנשיא טראמפ הבהיר את הקשר שלא ניתן לניתוק בין הכותל לעם היהודי. ממשלת ישראל אמרה היום בקול ברור וצלול: עיני העם היהודי היו נשואות לירושלים ולכותל המערבי במשך 2,000 שנות גלות. כעת, מדינת ישראל לא רק מצהירה על שייכותו הכותל אליה, היא גם משקיעה בכך משאבים".

    עוד במהלך הישיבה נרשמה תרעומת מפי שר הפנים, אריה דרעי, שקבל באזני הממשלה על כך ש"בישיבה זו נעדרים באופן קבע מוסדות תורניים או חרדים מדיוני ההקצאות". "כידוע" הוסיף דרעי "בכל שנה מביאה עיריית ירושלים לישיבת הממשלה החגיגית ביום ירושלים, מספר הקצאות למוסדות בירושלים, להמלצה למנהל מקרקעי ישראל לאישור ללא מכרזים. כך גם השנה, הביאה העירייה לממשלה בקשות להקצאות עבור מעונות סטודנטים ועבור בית החולים הרצוג. מתי סוף סוף ממשלת ישראל ועיריית ירושלים יביאו לדיון ויאשרו הקצאת קרקע למוסד תורני או ישיבה חרדית בירושלים? הם תורמים לא פחות לעיר הבירה", אמר.

    גורמים חרדים שנחשפו לפרטים אמרו כי יאבקו בתכנית זו המסכנת את קדושת הכותל וצביונו כמקום תפילה. אנו באתר קול חי נמשיך ונעקוב.



    0 תגובות