בצל "מבצע טורטית": האסירים הפסיקו שביתת הרעב

    שלמה ריזל 1 Comment on בצל "מבצע טורטית": האסירים הפסיקו שביתת הרעב

    זה התחיל בקול רעש גדול והסתיים בקול ענות חלושה: המחבלים בבתי הכלא הודיעו הבוקר על סיום השביתה | ומה יצא להם מהשביתה?

    אסיר | אילוסטרציה צילום: וויסם נסאר, פלאש 90
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    40 יום לאחר שהחלה שביתתם של 1,578 מחבלים ביטחוניים הכלואים בבתי הכלא הישראלים, היא הסתיימה הבוקר בקול ענות חלושה, כשמה שיזכר ממנה הוא התרגיל המוצלח שעשו בשב"ס למנהיג השובתים, המחבל מרוואן ברגותי.

    מדובר במחבלים, רובם מארגון הפת"ח, וחלקם המועט מארגוני הטרור של הג'יאהד האיסלמי והחמאס. יותר מ-750 מהם הפסיקו את שביתתם בחודש האחרון בהדרגה – רובם לאחר שמצבורי אוכל שלהם התגלו וקלונם נתגלה וחלקם בשל סיבות אחרות ואילו 834 האחרים הכריזו היום כי ישובו לאכול. 16 אסירים המאושפזים בבתי החולים בשל השביתה, ישובו לבתי הסוהר רק לאחר שמצבם ישתפר.

    יצוין כי למרוח טענת האסירים כאלו תוצאות המשא ומתן שהתקיים בכלא אשקלון ענה על דרישותיהם, הרי שמדובר בכישלון מהדהד עבורם – ייתכן ובגלל העובדה שהשר לביטחון פנים היה נחוש מלכתחילה שלא להיענות להם.

    הרווח היחיד – לפי הודעת השב"ס הוא חידוש הביקור החודשי השני של משפחות המחבלים הישראלים – בכפוף להסכמת ישראל והצלב האדום ובמימון הרשות הפלסטינית, ומלבד זאת לא נענתה אף אחת מדרישותיו של ברגותי שכללו בדיקה רפואית מקיפה מידי שנה, לימוד תואר אקדמי, ערוצי טלוויזיה נוספים והארכת שעות הביקור.

    מבחינת ישראל מדובר ברווח גדול נוסף, שכן היה חשש גדול כי אם השביתה תימשך לתוך חודש הרמדאן המוסלמי שמתחיל השבוע, היא תביא למהומות בקנה מידה נרחב.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      שקר גמור!! האסירים לא הפסיקו את השביתה, זו רק תעמולה של המדינה ש'כאילו הפסיקו'…