מרגש: מכתב של מרן החפץ חיים זיע"א נמצא וכעת מוצע למכירה

    קלמן טלר No Comments on מרגש: מכתב של מרן החפץ חיים זיע"א נמצא וכעת מוצע למכירה

    תגליות היסטוריות מרגשות בבית המכירות הפומביות 'מורשת': חתימתו של רבנו בעל האור החיים הקדוש, כתי"ק של רבי נתן מברסלב, הדרשות שכתב בכי"ק בעל הבן איש חי, מכתב השד"רות המקורי של רבי עמרם בן דיוואן

    כתב יד קודשו של רבי נתן מברסלב צילום: בית 'מורשת'
    9:09
    19.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on השגריר לשעבר: "לא לומר לאמריקאים 'לא' על כל דבר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לאחר שהקמע מידיו הקדושות של ר' ישעיל'ה מקרסטירער נמכר במכירה הפומבית הקודמת במחיר שיא של 160,000 דולר בבית המכירות הפומביות 'מורשת', התרגשות גדולה בעולם היודאיקה לקראת המכירה המיוחדת שתתקיים בי"ג סיון תשע"ז בבית מורשת בירושלים.

    גם במכירה זו, מועמד למכירה פומבית קמיע מכתב יד קודשו של הצדיק רבי ישעיל'ה מקרסטירער זיע"א. בקרב חובבי היודאיקה נרשמה בימים האחרונים תכונה רבה כאשר ההערכה היא שהקמע יימכר במחיר דומה למחירו של הקמיע שנמכר במכירה הקודמת ואולי אף למעלה מכך.

    בנוסף, במכירה הפומבית הקרובה, הנחשבת למכירת VIP ייחודית, ניתן למצוא תגליות היסטוריות, כתבי יד וחפצי יודאיקה מאוספים פרטיים שיועמדו לראשונה למכירה פומבית.

    בעיון בקטלוג המרשים, יש לציין, ניתן למצוא ספר עם חתימת בעלות, שעל פי הערכת המומחים, היא חתימת יד קדשו של רבנו בעל האור החיים הקדוש זיע"א; דף בכתב יד קודשו של רבי נתן מברסלב מתוך ספרו ליקוטי הלכות; מכתב השדרו"ת של גדול רבני מרוקו המלוב"ן רבי עמרם בן דיוואן זיע"א ועוד.

    באוסף המרשים ישנם גם מכתבים אותנטיים בכת"י של מרנן גדולי הדור הקודם החפץ חיים זצוק"ל, רבי יצחק אלחנן ספקטור מקובנא זצוק"ל, החזון איש זצוק"ל, האדמו"ר ר' יואליש מסאטמר זצוק"ל האדמו"ר ר' איצק'ל מפשווארסק זצוק"ל, בעל הבית ישראל מגור זצוק"ל והאדמו"ר הבבא מאיר זיע"א ועוד.

    בין כתבי היד ניתן למצוא דרשות בכתב יד קודשו של בעל הבן איש חי; אוטוגרף מבעל הכף החיים זצ"ל. ספר של המקובל האלוקי רבי יהודה פתייא זצ"ל, כתב יד 'לחם תודה' מגדול רבני תימן מורי יחיא צלאח מהרי"ץ זצ"ל.

    פריט מעניין והיסטורי שלא היה ידוע עד כה מועמד אף הוא למכירה פומבית. מדובר בדף בקבלה מעשית להוצאת השד מן האדם שהיה בשימושו של המקובל הרב מרדכי שרעבי זצוק"ל.

    כמו כן, ניתן למצוא במכירה הפומבית את הטלית והכיפה של האדמו"ר הבבא סאלי זיע"א, את גביע הקידוש של זקן המקובלים רבי יצחק כדורי זיע"א, תפילין כשרות למהדרין שנכתבו ע"י הסופר של גדולי ישראל רבי יהודה אשר ראטה זצוק"ל שגדולי ישראל דיברו רבות בשבחו של סופר ירא שמים זה. התפילין נבדקו ע"י שני מכוני סת"ם ונמצאו כשרות למהדרין.

    כמו כן, ספרים חשובים משנות הש' ומהדורות ראשונות כדוגמת סט שלם של ספר הזוהר, שו"ת הריב"ש ועוד.

    כאמור המכירה תתקיים בעזרת השם ביום רביעי י"ג סיון בבית 'מורשת' ברחוב המלך ג'ורג' 43, ירושלים.

    בית המכירות הפומביות "מורשת" נוסד בשנת 2014 ע"י אסף העצני וניסים ורטה וקיים עד כה ארבעה עשר מכירות פומביות שנחלו הצלחה גדולה בקרב אספני האמנות והיודאיקה.

    בית המכירות מקבל להערכה פירטי יודאיקה בודדים ואוספים שלמים למכירה ומקיים מכירות פומביות של יודאיקה, ספרי קודש, כתבי יד, ספרי תורה, מגילות, הגדות, כלי כסף, חנוכיות, גביעים לקידוש, כתרים, רימונים וטסים לספר תורה וכן כל חפץ אחר הקשור ליהדות ולבית היהודי; אומנות יהודית ועוד.



    0 תגובות