יום ירושלים • איפה נלך לאכול?

    קובי פינקלר No Comments on יום ירושלים • איפה נלך לאכול?

    קובי פינקלר ביקש את נפשו להשביע ומצא את עצמו מברך "המוציא" על מאפים ותבשילים משובחים במסעדת "המוציא" • זהירות: אוכל טעים

    תמונת אילוסטרציה צילום: קובי פינקלר
    0:16
    19.03.24
    נתי קאליש No Comments on בראשות גדולי הדור: בישיבת רש"י חגגו חצי יובל

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היכן אוכלים ברוח ירושלמית? ברחוב שלא היה מוכר עד לפני זמן, משיח בורוכוף במסעדת "המוציא".

    רק השם כבר עושה חשק. לקח לו אבי לוי, האלג'יראי מספרה ישנה ומחסן לצידו ופתח עם הרבה אומץ לב מסעדה שבה הוא ואמו מבשלים בדיוק מה שהם הכי אוהבים. אוכל אלג'יראי מסורתי. אוכל ביתי; להבדיל מאוכל עממי. זו מעלתה הגדולה של המסעדה – זה אוכל שמבושל ברגש ונאכל בהנאה.

    במה דברים אמורים? שתי דוגמאות. יש ב"המוציא" מנת סיגר ממולא שקדי עגל. מנה יוצאת מהכלל. מעטפת הבצק דקה, הסיגר עבה והוא מלא בתבשיל שקדי עגל שמנוני; תאוות לבו של כל מי שאוהב את הנתח הזה. המנה נדיבה: שלושה סיגרים שמוגשים עם מטבלי טחינה חמצמצה ותבשיל פיקנטי. אוהבי שקדי עגל ילקקו את האצבעות.

    הארוחה נפתחה באוסף צלוחיות של סלטים על חשבון הבית: מטבוחה, סלט סלק, סלט חצילים, סלט מנגולד פיקנטי, ירקות מוחמצים וטחינה חמצמצה. טובים, טריים ולא שגרתיים. "המוציא" היא מסעדה אישית במובן הטוב של המלה: שירות שהצליח למצוא במהירות את האיזון בין מקצועיות ללבביות אמיתית, (כל הצוות עושה עבודת שירות נהדרת. ממנהל המשמרת, אורן ועד אחרון המלצרים. הכל פתוח לנגד עיננו כולל הסירים והפתיליות בכניסה מוכנים המתוקים הנפלאים. במטבח האמא מכינה מידי יום את השניצל המיוחד הממולא בבשר.

    העיצוב פשוט ויפה, ואפילו מוסיקה טובה. אבל, כאמור, עיקר העיקרים הוא האוכל הביתי האלג'יראי. כשרות מהודרת רבנות ירושלים. ועכשיו יש גם אחות קטנה בתל אביב.

    מסעדת המוציא מגיעה בכל שישי לצ'יריפום בתל אביב למכירת אוכל לשבת והיא מביאה איתה את כל המנות המוכרות והאהובות שלה שהפכו אותה לאייקון ירושלמי. בימים אלו משיקה צ'ריפום את תפריט הקיץ החדש שכולו על טהרת הטאפאס והמטבח האלג'ירי. השף לוי מציע חוויית בילוי ייחודית המשלבת בין העולמות עם תפריט קיצי קליל שמאפשר לכם ליהנות משלל מנות וטעמים בארוחה אחת לצד תפריט משקאות מפנק. אוכל לשבת -ימי שישי בין השעות 9:30-15:00.



    0 תגובות