התגובות לנאום טראמפ • וגם, מדוע טראמפ לא נאם בכנסת

    איתי גדסי No Comments on התגובות לנאום טראמפ • וגם, מדוע טראמפ לא נאם בכנסת

    תגובות רבות בעקבות הנאומו של טראמפ המציב את ממשלו לצד ישראל בתמיכה מלאה ואוהדת • וגם, מדוע צוות הנשיא התנגדו לנאום טראמפ בכנסת ישראל?

    טראמפ לאחר נאומו במוזיאון ישראל צילום: יונתן סינדל, פלאש 90
    13:14
    28.03.24
    מהדורת הבוקר No Comments on ה'מתכון' של האור החיים למנוחת הנפש | הרב צבי אריה אדלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    תגובות רבות מחברי כנסת ושרים יצאו לתקשורת בעקבות נאומו האוהד של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ.

    יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ אבי דיכטר, אמר: "הנאומים במהלך ביקורו של הנשיא טראמפ מוכיחים כי לישראל יש ידיד של של אמת בבית הלבן. האמירה החדה באשר לקשר של העם היהודי לארצו ישראל, חשובה מאין כמוה, לנוכח הניסיונות של פלסטינים ומדינות בעולם ליצור היסטוריה מזויפת לירושלים ולישראל. התחייבותו למנוע מאיראן נשק גרעיני, חשובה ומעודדת. בלטה בחשיבותה האמירה למחמוד עבאס כי לא ניתן לקדם שלום ובמקביל לממן טרוריסטים. מאחל טיסה נעימה לנשיא טראמפ. אנחנו נשארים בארץ, מחכים לבשורה בעניין השגרירות".

    השר דרעי הגיב לנאום ואמר: "נאום מרשים של נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. תמיכה בלתי מסויגת בביטחון בישראל, תמיכה מוחלטת בשגשוגה של מדינתנו. הברית בין ארה"ב לישראל חזקה מתמיד".

    השר לביטחון הפנים ונושאים אסטרטגיים, גלעד ארדן, אמר: "הנשיא טראמפ נושא נאום היסטורי על הקשר של עם ישראל לארץ ישראל. הוא לא מהסס לסמן את הבעיה והמכשול האמתי לשלום, לא ההתיישבות הישראלית ביו"ש, אלא – חמאס, חיזבאללה, החינוך לשנאה ומימון הטרור של הרש"פ. יש כאן תמיכה בלתי מתפשרת במדיניות של ממשלת ישראל. הנשיא טראמפ דיבר על בניית קואליציה של מדינות נגד הטרור האסלאמי, זה הכיוון הנכון ואני תומך בכך תמיכה מלאה, לישראל יש הרבה מה לתרום לקואליציה כזו".

    סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי אמרה: "נאום טראמפ הוא ביטוי לידידות אמת עם ישראל, וחשיבה חדשה לגבי האזור כולו. הביקורת שהשמיע טראמפ בבית לחם על מימון טרור על ידי הרשות הפלשתינית מוכיחה שכאשר מדובר בטרור, אין יותר הנחות לפלשתינים. דבריו הנחרצים של הנשיא טראמפ על הברית החזקה בין ישראל לארה"ב מעלים מדרגה את הברית המדינית החשובה ביותר לישראל".

    ח"כ ד"ר נחמן שי, יו"ר השדולה ליחסי ישראל – ארה"ב אמר: "לישראל ניתנה הזדמנות של זהב לקדם הסדר בינה לבין הפלסטינים. טראמפ נתן לישראל את כל הביטחונות הביטחוניים והמדיניים האפשריים על מנת שתחוש בטוחה ותוכל להיכנס למו"מ עם הפלסטינים. ערבויות אלה הן מפתח להתנהלותה העתידית של ישראל. עלינו לאחוז את ההזדמנות הזו בשתי ידינו, להישען על תמיכתה הנאמנה והמעוגנת היטב של ארה"ב ולחתור לפתרון שישמור על ישראל מדינה יהודית – דמוקרטית בגבולות בטוחים".

    בהמשך נחשף כי טראמפ אמור היה לשאת הנאום המסכם בכנסת ישראל אך משהתברר כי אין הבטחה שהנאום יעבור ללא הפרעות, אנשי הממשל הורידו את ההצעה מהפרק: "חברי הכנסת, כקול קורא במדבר, אני רק מזמין אתכם לחלום עשר שניות יחד אתי, על הבניין שלנו בשעה האחרונה, שהוא לא נראה כרגע כמו שהוא נראה, אלא הומה אדם, איזה 160-150 איש במליאה כאן, כי כל הח"כים וכל השרים, וגם חכ"לים ושרים לשעבר נמצאים כאן, והיציע מלא עד אפס מקום, ועשרות צוותי טלוויזיה מרחבי העולם כאן לקראת הנאום של הנשיא טראמפ" אמר יו"ר הכנסת היום במליאה.

    "ואני מציע לכם לקחת בחשבון" הוסיף אדלשטיין "שבגלל – כמה? חמישה, שישה, שבעה חברים, ש-20 שניות של תהילה מדומה יותר חשובות להם מכבודה של הכנסת, של הפרלמנט שלנו ושל מדינת ישראל, כל זה לא קרה. ואני אומר את הדברים האלה בידיעה מן הדיונים שהתקיימו, לא כאן, אלא בוושינגטון די.סי. בבית הלבן. מי ייתן ויהיה זה חומר למחשבה לכמה מן נבחרי ציבור, לא לעובדים המסורים" אמר יו"ר הכנסת, ח"כ יולי אדלשטיין.



    0 תגובות