הילולת שמואל הנביא • "כ-60,000 מתפללים יגיעו ביממה הקרובה"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on הילולת שמואל הנביא • "כ-60,000 מתפללים יגיעו ביממה הקרובה"

    המנהל האזרחי נערך להילולת שמואל הנביא בה צפויים להשתתף 60 אלף מתפללים • מנהל המקום: "קורא לציבור להמשיך את המסורת של עם ישראל במקום הקדוש הזה"

    ציון שמואל הנביא צילום: דוברות המנהל האזרחי
    21:24
    17.04.24
    איתי גדסי No Comments on חשיפה: נתניהו מעדיף להגיב באמצעות המוסד; הרמטכ"ל מתנגד

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המנהל האזרחי, בשיתוף המרכז הארצי לפיתוח מקומות קדושים ומשטרת ישראל, נערכים להילולת שמואל הנביא, אשר תחל היום ותימשך עד ליום חמישי. במהלך ההילולה צפויים לפקוד את האתר כ-60 אלף מתפללים שיציינו את יום פטירת שמואל הנביא.

    כחלק מההיערכות להילולה פעלו להנגיש את האתר לציבור המתפללים והוכשר חניון בצומת רמות אשר ממנו יפעלו שירותי הסעות לאתר. כמו כן, הוקמו שלוש סככות והותקנה תאורה נוספת. בשנה האחרונה הקים המנהל האזרחי אוהל ושתי פרגולות בהם מקיימים מדי יום את טקסי החאלקה אשר נערכים מזה מאות שנים באתר.

    במסגרת שיפוץ האתר, אשר ביצע המנהל האזרחי, שופצה נקודת ציון הקבר, הותקן מיזוג אוויר, הותקנו אמצעי בטיחות ושופרה ההנגשה למתפללים. בהתאם ניכר גידול משמעותי של מספר המבקרים באתר מדי שנה הנאמד בכ-350 אלף.

    אתר שמואל הנביא הינו מבין האתרים החשובים ביותר באזור יהודה ושומרון. בשנים האחרונות מבצע קצין מטה ארכיאולוגיה של המנהל האזרחי חפירות ארכיאולוגיות באתר, אשר חושפות 3,000 שנות היסטוריה. בחפירות התגלה רובע מגורים ובו בתי חצר וסמטה מרכזית, השתמרו עמודי תמיכה בגובה ארבעה מטרים ונחשפה מערכת המים אשר שימשה את הכפר היהודי שגר במקום.

    כמו כן, לפני כחודשיים נחנך באתר גן מקלט לצמחים בסכנת הכחדה אשר הוקם על ידי רשות הטבע והגנים ויחידת קצין מטה שמורות הטבע במנהל האזרחי. הגן הוקם במטרה להציל מיני צמחים ביהודה ושומרון שהינם ומשמש למחקר וחינוך הציבור. כיום פורחים בגן המקלט כ- 50 מינים של צמחים בסכנת הכחדה, בניהם מינים נדירים כדוגמת קרן יעל סורית ואקינוס ריחני.

    "החיבור של יום פטירתו של שמואל הנביא עם יום שחרור ירושלים מרגשת אותי בכל שנה, ואף יותר היום כאשר אנו מציינים 50 שנים לאיחוד העיר. אני מזמין את ציבור המתפללים להשתתף בהילולה באתר, להחזיר עטרה ליושנה ולהמשיך את המסורת של עם ישראל באתר מיוחד זה", אמר עמוס טל, מנהל אתר שמואל הנביא



    0 תגובות