נגידת בנק ישראל סיירה במפעלי הקיבוצים: "צורך במדיניות ממשלתית"

    דוד פיינגולד No Comments on נגידת בנק ישראל סיירה במפעלי הקיבוצים: "צורך במדיניות ממשלתית"

    לאחר שהכריזו על הפסד בסדר גודל של 25 מיליון שקל בכל חודש, זכו מפעלי הקיבוצים בדרום לביקורה של נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג

    בנק ישראל • אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90
    13:33
    24.04.24
    קובי פינקלר No Comments on מגבול מצרים ועד רמת הגולן: יוצאים לדרך עם קובי פינקלר

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, ביקרה במפעלי הקיבוצים בדרום כאורחת של איגוד התעשייה הקיבוצית. הביקור התמקד במפעלים שהקימו הקיבוצים בערים וכלל את מפעל נטפים בחצרים, מפעל רבל של קיבוץ רביבים בבאר שבע והמפעל החדש של עלבד משואות יצחק שהוקם בדימונה.

    את הנגידה ואנשי בנק ישראל ליוו יו"ר האיגוד, יונתן בשיא והמנכ"ל אודי אורנשטיין שהציגו את ההתרחבות של התעשייה בקיבוצים, פתיחת מפעלים חדשים בערים והגידול ביצוא. ראשי האיגוד ציינו את הפגיעה הקשה שנגרמת למפעלים בשל התחזקות השקל אל מול הדולר והאירו, מטבעות היצוא העיקריים. אצל חלק מהמפעלים היצוא תופס 100% מכלל המכירות והירידה בשער הדולר הרסנית עבורם. על פי תחשיב שנערך באיגוד הנזק משער הדולר הנוכחי מסתכם ב-25 מיליון שקל בכל חודש.

    "אנו מעריכים את המאבק העיקש של בנק ישראל במגוון של דרכים לעצירת התחזקות השקל, שעוצר התדרדרות נוספת, אבל יש צורך במדיניות ממשלתית כוללת וצעדים דרסטיים יותר להגנה על התעשייה המקומית. המצב הנוכחי שבו מפעלים עוברים מרווח להפסד רק בגלל שערי החליפין דוחק בהם להרחיב את פעילותם בחו"ל כך שגם הוצאותיהם יהיו במטבע זר. המשמעות היא אובדן של אלפי מקומות עבודה שיכלו להתפתח בנגב ובגליל," אמר אורנשטיין.

    ד"ר פלוג ציינה בדברי הסיכום את התרשמותה מהעשיה הנשענת על יצירתיות, חדשנות, והתעקשות על השארת ליבת הפעילות של המפעלים בישראל ובפרט בנגב: "שמענו בעניין את התיאור של התעשיינים אודות ההצלחות ופריצות הדרך כמו גם הקשיים והאתגרים. גם היום נוכחנו בצורך במדיניות ממשלתית שתיתן מענה לצורך בהפחתת הביורוקרטיה ובהעצמת ההון האנושי שעומד לרשות התעשייה הישראלית, כחלק מהצורך לפעול להגברת הפריון במשק".



    0 תגובות