מנדלבליט: "החקירות נמשכות בקצב ובמהירות האפשרית"

    דוד פיינגולד 3 Comment on מנדלבליט: "החקירות נמשכות בקצב ובמהירות האפשרית"

    היועמ"ש נאם בכנס עורכי הדין באילת: "ישנן פעולות רבות שהציבור אינו ער להן – הכל נעשה בשיתוף פעולה הדוק עם המשטרה"

    היועמ"ש, אביחי מנדלבליט צילום: תומר נוברג, פלאש 90
    13:07
    18.04.24
    אתר קול חי No Comments on בהפתעה: כש"ביבי" עלה לשידור והבהיר שיתקוף באיראן

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נאם בכנס עורכי הדין באילת. בין היתר התייחס בדבריו לחקירות ראש הממשלה ועל מעמד היועצים המשפטיים בחוק: "עלינו להקפיד על כך שהעמדה המשפטית תינתן על פי הכללים האמורים, גם כאשר – ברמה האישית – אנחנו חושבים כי הפעולה אותה מבקש הדרג המדיני לבצע איננה ראויה, או אולי אפילו שגויה. העמדה הזו איננה רלוונטית".

    "האמירה כי אין מניעה משפטית מלנקוט בצעד מסוים, אין משמעה שאנו תומכים בו או סומכים עליו את ידינו. צניעות היא מילת המפתח. אנחנו לא מתיימרים לנהל את המדינה".

    "אם קיימת מניעה משפטית, דבר המהווה בפועל מצב חריג – נאמר זאת בקול רם וצלול. ובמידת הצורך, כפי שאירע ביחס לחוק ההסדרה, אני לא אהסס מלהתייצב בבג"ץ על מנת להציג את עמדתי המשפטית, הגם שאין ספק בעיניי כי מדובר במקרה חריג שבחריגים".

    "אם לא קיימת מניעה משפטית, והדרג המדיני בוחר לפעול למרות קיומם של הקשיים המשפטיים אותם הצגנו בפניו – נתייצב להגן על החוק או על הפעולה המבוקשת, גם אם כאמור ברמה האישית אנו סבורים כי היה מקום לפעול אחרת. הכול, מתוקף אחריותנו המקצועית לשלטון החוק במדינה, על פי הכללים מקדמת דנא".

    "האחריות המקצועית הזו מתקיימת, כידוע, גם בכובע שלי כמי שעומד בראש התביעה הכללית. מטבע הדברים, אינני יכול להרחיב בעניינן של החקירות המתנהלות ביחס לאישי ציבור במדינה. כל שאומר הוא שהשיקול היחיד המנחה אותי ואת יתר העוסקים במלאכה, הוא הגעה לחקר האמת, במקצועיות, באחריות וביושר, על מנת לקבל את ההחלטות הנכונות בהתאם לממצאים הראייתיים ובהתאם להם בלבד".

    "שום דבר לא יסיט אותנו מהשיקול הזה. שום דבר".

    "החקירות נמשכות בקצב ובמהירות האפשרית. ישנן פעולות רבות שהציבור אינו ער להן. הכול נעשה בשיתוף פעולה הדוק עם המשטרה, ובפרט עם אגף החקירות והמודיעין בראשות ניצב מני יצחקי".

    "בהקשר הזה אציין כי התנגדתי רק לאחרונה להצעת חוק שביקשה לקיים בדיקות פוליגרף לכל חוקרי אגף החקירות במשטרה, משום שאני סבור כי היא פוגעת פגיעה בלתי חוקתית בזכויות יסוד, ומחלישה מוסד מרכזי במערכת השמירה על שלטון החוק במדינה".

    "כפי שכבר מסרתי בעבר, בבוא העת, המידע הרלוונטי בנוגע לחקירות המתנהלות גם יתפרסם ברבים". אמר



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      דברי היועץ המשפטי ממש נופת צופים, רק לא מסתדר איך בדיוק האפשרות למינוי מיכל עבאדי בואינג'ו לנציבת שירות המדינה, לא נתקלת בביקורת של היועץ המשפטי.
      הרי נציבות שירות המדינה זה הגוף שאמור לשמור על משמעת עובדי המדינה ועמידה בכללי האתיקה לעובדי המדינה. איך וכיצד מעמידים למינוי מי שכפי שנחשף בעיתון הארץ (מיום 6 בפברואר 2017) בעת התפטרותה הואשמה בסחיבת ששה ארגזים ובהם מסמכים הנוגעים לעסקת רכש הספינות, שהיא יזמה את המימון החריג שלה ולפיכך דרש גנז המדינה ממנכ"ל משרד האוצר החדש, שיפעל להשבת ארגזי מסמכים שנטלה עבאדי-בויאנג'ו עם עזיבתה את התפקיד. עסקה זו נוגעת במישרין לחקירות עליהם מדבר היועץ המשפטי, דהיינו תיק 3000.
      האמנם כעת יתנו לחתול לשמור על החלב??

      1. אל תדאג, ליצמן לא יתן שזה יקרה, היא עשתה לו את המוות במשרד הבריאות

    2. 2

      עד כמה שידוע היא הייתה חשבית משרד האוצר לא מנכלי"ת,
      אגב גם לגפני יש מה לומר בנושא, זה הרי מה שהוא כל הזמן טוען שנערי האוצר הפכו להיות גולם שקם על יוצרו ומתנהלים מעל לראשי השרים, מבחינה זו מיכל עבאדי היא בטח לא הכוס תה שלו ובטח לא בעמדה של נציבת שירות המדינה