צפו: טראמפ ביקר בכותל המערבי, נשא ותפילה והטמין פתק בין אבניו

    בנצי לייזרוביץ 2 Comment on צפו: טראמפ ביקר בכותל המערבי, נשא ותפילה והטמין פתק בין אבניו

    במהלך ביקורו בכותל המערבי, כאשר הוא וחתנו, ג'ארד היו בעזרת הגברים ואילו רעייתו מלאניה ובתו, יעל היו בעזרת הנשים, הטמין הנשיא פתק בין אבני הכותל ואף קיבל ספר תהילים עם שמו והקדשה בתוכו

    צילום: ישראל ברדוגו
    12:46
    19.04.24
    אבי יעקב No Comments on הלכה למעשה: מרן הגאב"ד הגר"מ גרוס בדרשת שבת הגדול | צפו

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ביקר ברחבת הכותל המערבי יחד עם רעייתו גב' מלאניה טראמפ, וחתנו מר ג'ארד קושנר, השגריר החדש של ארה"ב בישראל מר דייויד פרידמן ורעייתו וצוות עוזריו ויועציו.

    ביקור זה הינו היסטורי כאשר זהו ביקור ראשון של נשיא ארה"ב מכהן ברחבת הכותל המערבי. עד עתה הנשיאים ביקרו בכותל לפני הבחירות ולאחר שסיימו את כהונתם.

    הנשיא ורעייתו התקבלו על ידי רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ ורעייתו ומנכ"ל הקרן למורשת הכותל המערבי ורעייתו. ושמע הסבר על חשיבות המקום לעם היהודי. הקשר העמוק שלו למקום זה ולהר הבית, והסבר מפורט מלווה בתרשימים על עברו של המקום, והגילויים שהתגלו למרגלותיו בשנים האחרונות.

    הנשיא אמר עם הרב פרק קכ"א ופרק קכ"ב בתהילים, ולאחר מכן הוא טמן פתק בין נדבכי הכותל המערבי ונשא תפילה אל מול אבניו.

    רב הכותל המערבי אמר לנשיא: "מדי בוקר, מתייצבת פה בשמש ובגשם. בחום ובקור, קבוצת אנשים שמגיעים לכאן להתפלל. אלה הם ה'ותיקין', המקיימים מנהג יהודי עתיק של תפילה עם הנץ החמה בכותל המערבי. הם, והדורות שלפניהם, עברו כל סוג של רדיפה והתעללות. כובשיה של ירושלים עשו הכל כדי שיפסיקו לדבוק בשרידי המקדש. הם מחקו את ירושלים וקראו לה "איליה קפטולינה". הם מחקו את ממלכת ישראל וקראו לה "פלסטינה". הם הרגו ושדדו, בזזו וגזרו גזרות – אבל בכל בוקר, ברגע שהתאפשר הדבר, חזרה לכותל המערבי חבורת מתפללים קטנה להתפלל עם עלות השחר".

    "כשאני שואל את עצמי 'מהו סודו של העם היהודי'? אני חושב על החבורה הקטנה הזאת. אלה הגיבורים שלי. העם היהודי מעולם לא התרפק על העבר. אנחנו עם שמתרפק על העתיד. הגאולה העתידית. על ימות המשיח. על תיקון עולם במלכות שדי. הכותל המערבי הוא הסמל הגדול ביותר בהיסטוריה לעברו המפואר של העם היהודי ולתקוות העתיד שלו. אלפיים שנה של גלות – ואין ילד יהודי שאינו יודע כיצד נראה הכותל. אין יהודי אחד בכל רחבי העולם שאינו יודע לאן לכוון את פניו, כך שיפנו אל הכותל בשעת תפילה".

    "מכאן תצא קריאה לראשי הדתות בכל העולם ולמנהיגים להצטרף לתפילתנו היום יומית – שלוש פעמים ביום, כאן ובכל מקום בעולם: "שים שלום טובה וברכה חיים חן וחסד ורחמים עלינו…". הקרן למורשת הכותל המערבי ורב הכותל המערבי פרסמו הודעה בתום הביקור: ניתנה לי ולאנשי הקרן למורשת הכותל המערבי הזכות לארח כאן היום ברחבת הכותל המערבי, בפעם הראשונה בהיסטוריה, את נשיא ארה"ב, מר דונלד טראמפ, יחד עם רעייתו מליניה, בתו איוונקה ובעלה ג'ראד קושנר".

    הרב רבינוביץ' סיפר לאחר מכן "הענקנו לנשיא ארה"ב כתשורה "ספר תהילים" מיוחד עם שמו האישי, שבו התפללנו יחד עמו כאן בכותל, בתפילה, כי ספר תהילים הזה ישמור עליו ויאיר דרכו כדי שישמור עלינו ועל העולם כולו. אני מתפלל כי ספר זה שמזמוריו נכתבו, הולחנו והושרו בירושלים ילווה את הנשיא ויאיר לו את דרכו. עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל ישראל ונאמר אמן".

    התמונות באדיבות הצלם ישראל ברדוגו



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      יהיה קידוש ה' גדול אם גם דונאלד טרמפ יתגייר

    2. 1

      יותר קידוש ה' יהיה אם נתניהו יחזור בתשובה וינהג כמו יהודי אמיתי